پویش پاکسازی زمین و مسابقه عکاسی در استان قزوین

پویش پاکسازی زمین و مسابقه عکاسی در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، مهران شنتیایی، مدیر کل اداره محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق گفت: روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند. در این راستا  پویش پاکسازی حاشیه شهرهای استان قزوین با همکاری سازمان ها و ارگانهای دولتی و خصوصی و تشکل های مردم نهاد در روز زمین پاک انجام شد.

وی اضافه کرد: در این پویش حاشیه شهر های قزوین، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا، البرز و آوج و مناطق تحت مدیریت توسط کارکنان حفاظت محیط زیست با همکاری کارکنان مدیریت پسماند، نیروهای ارتش در آمادگاه آبیک، کارکنان راه و شهرسازی، اعضای تشکلهای زیست محیطی و مردم بومی با رعایت پروتوکلهای بهداشتی در خصوص جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در روز زمین پاک پاکسازی و زباله های جمع شده به مراکز دفع و دفن انتقال یافت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: بمناسبت گرامیداشت روز زمین پاک و تنویر افکار عمومی و آموزش محیط زیست و جلب مشارکت های مردمی مسابقه عکاسی موبایلی نیز برنامه ریزی و اجرا شد که در این مسابقه تحت عنوان زمین پاک و کرونا تمام مردم می توانند آثار موبایلی خود را تا ۳۱ اردیبهشت ماه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال کنند و در پایان به افراد برتر هدایایی تقدیم می شود.

شنتیایی در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری ادارات و ارگانهای دولتی و خصوص شرکت کننده در این پویش، بر لزوم هر چه بیشتر حفظ محیط زیست تاکید و بیان کرد: سلامت انسان در گرو سلامت زمین و حفظ آن است و تمام ایام سال باید روز زمین باشد و همواره برای حفظ آن تلاش کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات