حل ۸۰ درصد معزل محل دفن زباله اردبیل

حل ۸۰ درصد معزل محل دفن زباله اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سعید شهند با اشاره به اینکه از ۵۲ سال قبل روزی به نام روز زمین نامگذاری شده است افزود: هدف از این نامگذاری ایجاد حساسیت بیشتر در مردم و مسئولان برای حفظ محیط زیست و افزایش آگاهی های عمومی است.

شهند گفت: ما تنها یک سیاره ی قابل سکونت برای بشر داریم که متاسفانه عوارض سال ها بی توجهی به آن، امروز قابل مشاهده است و اگر ما هم خطای گذشتگان را تکرار کنیم و در قبال زمین احساس مسئولیت نداشته باشیم درگیر مشکلات غیرقابل جبرانی خواهیم شد.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل دو موضوع فاضلاب و پسماند از مهم ترین عوامل تهدید به شمار می روند که خوشبختانه با پیگیری های دستگاه قضایی، استانداری و حفاظت محیط زیست شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه ها بوده ایم.

شهند بیان داشت: آخرین بازدیدهای بعمل آمده از محل دفن زباله اردبیل نشان می دهد معضلات زیست محیطی این محل تا ۸۰ درصد رفع شده است. همچنین طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در حال پیشرفت است و امیدواریم به زودی این مشکل نیز حل شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات