امسال 13 دفتر تسهیل‌گری جدید در محلات هدف ایجاد  ...

امسال 13 دفتر تسهیل‌گری جدید در محلات هدف ایجاد ...

امسال 13 دفتر تسهیل‌گری جدید در محلات هدف ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مصطفی نعمتی امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری مشهد افزود: شهر مشهد با داشتن 5000 هکتار بافت فرسوده از نظر میزان بافت فرسوده دارای رتبه سوم و از نظر سکونت‌های غیررسمی رتبه دوم را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه طی 6 فراخوان 120 شرکت متقاضی ایجاد دفاتر تسهیل گری بودند، اظهارکرد: از این میان 32 شرکت حائز رتبه شناخته شده و دفتر تسهیل گری را در 32 محله هدف درکنار 4 دفتر تسهیل گری مرتبط با استانداری ایجاد کردند.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری مشهد، تصریح کرد: این دفاتر 54 درصد محلات هدف و 66 درصد از جمعیت یک میلیونی ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری مشهد را تحت پوشش دارند.

به گفته نعمتی، در حال حاضر نیز فراخوان برای ایجاد13 دفتر تسهیل گری جدید جهت تحت پوشش قراردادن محلات هدف باقی مانده منتشر شده و این دفاتر امسال ایجاد خواهند شد.

وی ادامه داد: در کنار 36 دفتر تسهیل گری پروژه های بافت های میدان شهدا، آبکوه، عامل، بزرگراه آزادی، شهرک شهید بهشتی، رسالت و وکیل آباد نیز تحت نظرسازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد فعالیت می‎کنند.

مدیرعامل سازمان عمران وب ازآفرینی شهری شهرداری مشهد،به بسته مشوق‌های درنظر گرفته شده از سوی شورا و شهرداری برای نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از این مشوق‌ها 194 پروانه با تخفیف 3 میلیارد و 180 میلیون تومان صادر شده است.

نعمتی افزود: همچنین سال 99 بیش از215 میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد پروژه های بازآفرینی محلات هدف هزینه شده است.

وی به پیش بینی اعتبار 4000میلیارد تومانی برای نوسازی و احیای بافت های فرسوده واقع درحاشیه شهر مشهد اشاره کرد وگفت: اواخر سال گذشته با پیگیری‌های شهردارمشهد، استاندار و جمعی از مدیران استانی از محلات هدف بازآفرینی از جمله شهرک های شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین کال اسماعیل آباد بازدید کردند و پس از آن درجلسه ای 138 پروژه با پیش بینی 4000 میلیارد تومان اعتبار برای احیا و بازآفرینی این محلات تعریف شد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری مشهد گفت: این پروژه‌ها در ستاد بازآفرینی استان و همچنین ستاد بازآفرینی کشور تصویب و در هشت پهنه از بافت های فرسوده مشهد در حاشیه شهر اجرایی خواهد شد.

نعمتی اضافه کرد: از 4000میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه ها 1700 میلیارد تومان را شهرداری مشهد و 2300 میلیارد تومان دیگر توسط سازمان بازآفرینی فضاهای شهری کشور و سایر بخش‌ها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با دستور شهردار مشهد از پایان سال گذشته در 14 محله پروژه های زود بازده شامل لکه گیری آسفالت، پاتوق محله، تامین نور و.. با اعتباری بیش از 55 میلیارد تومان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات