مدیریت شهری پای حمایت از کادر درمان مشهد در  ...

مدیریت شهری پای حمایت از کادر درمان مشهد در ...

مدیریت شهری پای حمایت از کادر درمان مشهد در مقابله با کرونا ایستاده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مجتبی بهاروند صبح امروز به همراه دو عضو دیگر شورا به بازدید از سازمان نظام پزشکی استان رفته و هفته سلامت را به کادر درمان و فعالین خط مقدم مبارزه با کرونا تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و شورای شهر مشهد از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری و کنترل شیوع آن قرار داشتند، افزود: به همت شهرداری و حمایت‌های شورا، در اولین روزهای آغاز همه‌گیری، مدیریت شهری مشهد اقدام به تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع بیماری و توزیع آن در سطح گسترده در شهر و گروه های دارای خطر بالای بیماری کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌نظام‌پزشکی، قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد در حوزه پزشکی و یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های مردمی کشور به شمار می رود بر لزوم ارتباط مستمر بین این سازمان و شورای شهر تاکید اضافه کرد: شورا در ماه‌های ابتدایی پاندمی تصویب کرد اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان‌ها توسط شهرداری تامین و تحویل کادر درمان شود. همچنین در راستای حمایت مادی و معنوی از این عزیزان مصوباتی از جمله اهدای کمک‌های نقدی و تقدیر از پیشروان این عرصه داشته است.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که برای کادر درمان لازم است مجوزهای تردد در ساعات منع تردد شبانه و امکان استفاده از مسیرهای خاص در زمان های بحران برای کادر در حال ماموریت است که در این خصوص با نهادهای ذیربط از جمله پلیس راهور به رایزنی می‌پردازیم. همچنین از باب هزینه‌های عمومی و عوارض مختلف شهری با توجه به آن که کادر درمان و سلامت استان در دوره کرونا دچار مشکلات اقتصادی مختلف شده است تلاش می‌کنیم در شورا طرحی را برای حمایت از این عزیزان آماده کنیم.

بهاروند تاکید کرد: چه خوب است که در ارتباط مستمر بین شورا و نظام پزشکی، در کمیسیون‌های مرتبط از نماینده سازمان نظام پزشکی در جلسات شورا دعوت به عمل بیاید.

بهاروند خاطرنشان کرد: تلاش همه‌جانبه‌ای داریم تا کادر درمان به ویژه حوزه پرستاری بیش از پیش در دوره کرونا مورد حمایت قرار بگیرد. اولویت در حمایت‌های مادی از کار درمان نیز مخصوص افرادی بوده که مستقیماً با بیماران کرونایی در تماس بوده و یا در خط مقدم مقابله با کرونا حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات