ساخت پردیس سینمایی ایران با مشارکت شهرداری ساری و حوزه هنری استان مازندران

ساخت پردیس سینمایی ایران با مشارکت شهرداری ساری و حوزه هنری استان مازندران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، جلسه ای با محوریت احداث نخستین پردیس سینمایی مازندران با مشارکت شهرداری ساری و حوزه هنری استان مازندران در مرکز استان، با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، حمیدرضا مرادی سرپرست شهرداری ساری عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، مهدی معصومی گرجی مدیر حوزه هنری استان مازندران و جمعی از مدیران مربوطه در دفتر استاندار مازندران برگزار شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست با اشاره به احداث نخستین پردیس سینمایی استان مازندران گفت: با کمک طراحی و ساخت سالن های متعدد سینمایی در این مرکز می توان تولیدات سینمایی کشور را متنوع تر و فراگیرتر برای علاقمندان به نمایش گذاشت.

استاندار مازندران تاکید کرد: پردیس سینمایی ایران در ساری می تواند به همشهریان شهرستان های اطراف هم خدمات فرهنگی ارائه دهد.

در ادامه حمیدرضا مرادی، سرپرست شهرداری مرکز مازندران نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در شهر ساری گفت: احداث پردیس سینمایی ایران در ساری یکی از مهمترین اقدامات در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی در مرکز استان خواهد بود.

سرپرست شهرداری ساری نیز ضمن ارائه گزارشی از توافق انجام شده در خصوص این اقدام گفت: پس از بحث و تبادل نظر با مسئولان حوزه هنری، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پردیس سینمایی ایران با مشارکت حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری ساخته شود.

در ادامه، عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور نیز ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از همکاری های استاندار مازندران و سرپرست شهرداری ساری گفت: با پیگیری‌های حوزه هنری مازندران، تاکیدات استاندار مازندران و جدیت سرپرست شهرداری ساری، عملیات اجرایی پردیس سینمایی ایران با مشارکت حوزه هنری و شهرداری مرکز مازندران آغاز خواهد شد.

وی با ارائه پیشینه ای از حوزه هنری، سینماداری را یکی از ماموریت‌های جدی این مرکز به دستور رهبر معظم انقلاب(مدّظلّه‌العالی) عنوان کرد و افزود: در وضعیت کرونایی امسال 55 سینما به بهره برداری رسید. بهره برداری بیش از 30 سینما نیز در دستور کار قراردارد. تا پایان 1400 تکمیل 200 سالن را هدف قرارداده ایم.

وی افزود: حوزه هنری بعنوان نهاد عمومی غیردولتی در سینماسازی از اعتبارات دولتی چندان بهره نبرده اما استاندارانی در سطح کشور به عنوان سرانه فرهنگی به این امر کمک کردند.

در این جلسه صورتجلسه مشارکت حوزه هنری مازندران و شهرداری ساری امضا شد.

گفتنی است پردیس سینمایی ایران در هفت طبقه ،شش سالن سینما، نگار خانه، رستوران سنتی، فروشگاه محصولات فرهنگی، آمفی تاتر و با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان ساخته می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات