شهردار یزد خواستار فراهم شدن...

شهردار شهر میراث جهانی یزد در آستانه روز ملی شوراها، ضمن تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهر، خواستار فراهم شدن زمینه حضور حداکثری شهروندان در انتخابات شوراها شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی امروز هشتم اردیبهشت ماه به اتفاق معاونین شهرداری یزد در جلسه شورای اسلامی شهر حضور یافت و روز ملی شورا ها را به اعضای شورا تبریک گفت و از تلاش های آنها در روند پیشبرد امور شهری تجلیل نمود.

شهردار یزد در این جلسه اظهار امیدواری کرد که زمینه حضور و مشارکت حداکثری همشهریان در انتخابات شوراها فراهم شود و انشاا... در مراحل بعدی شرایطی رقم زده شود که ما بتوانیم حضور حداکثری مردم و طیف های مختلف را در انتخابات شوراها داشته باشیم.

وی شورا ها را نماد تصمیم گیری مردم در ارتباط با مسائل خودشان دانست و گفت: شوراهای شهر جایگاه هایی هستند که مردم شهر می توانند احساس کنند در اداره امور شهرشان تأثیرگذار هستند و قطعاً حضور بیشتر مردم و حضور بیشتر کاندیداهایی که خودشان را شایسته می دانند، می تواند در آینده شهر مؤثرتر باشد.

عزیزی با اشاره به مدت دو سالی که در ارتباط بییشتر با شورا بوده، نکاتی را یادآور شد و خاطر نشان کرد شاید بعد ها این نکات بتواند مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اولاً به نظر من الان در زمانی هستیم که مبانی و بسترهای قانونی و حقوقی شوراها باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

شهردار یزد اظهار داشت: قانون شوراها از زمانی که تدوین گردیده، چندین بار هم دستخوش تغییرات شده، منتهی بعد از اینکه به اجرا درآمده، تا الان مسائلی که با آن موجه هستیم نشان می دهد همه آن چیزی که مد نظر تدوین کنندگان قانون اساسی بوده در عمل مورد توجه قرار نگرفته و در چهارچوب قانون فعلی امکان پذیر نیست و به نظر می رسد مبانی و بسترهای قانونی و حقوقی آن باید بازنگری شود.

عزیزی ادامه داد: نکته بعدی که به هرحال به چشم می آید و حائز اهمیت است در واقع تحقق واقعی رفتار شورایی در شوراها ست که هرچه در معنای واقعی خودش بروز پیدا کند، تصمیم گیری های بهتری می تواند انجام شود.

وی ارتباط بین شوراها و سازمان های اجرایی را نکته بعدی دانست که باید مورد توجه جدی قراربگیرد و در این خصوص گفت: بعد از اینکه شوراها تشکیل شدند و قدرت بیشتری پیدا کردند و جا افتادند، برخی از سازمان های اجرایی در شهرها راجع به تصمیماتی که ممکن است از سوی شورا گرفته شود، احساس خطر کردند و برخی اوقات در اجرای تصمیم های گرفته شده مقاومت نمودند.

شهردار شهر میراث جهانی یزد درادامه تأکید کرد: اگر این ارتباط سازمان یافته و منسجم شکل نگیرد عملاً بسیاری از تصمیماتی که شوراها اتخاذ می کنند به شکل مناسب اجرا نمی شود.

عزیزی اظهار داشت: البته به اعتقاد من، شورای پنجم شهر یزد توانست یک هم افزایی و انسجام خوبی بین سازمان های شهر برقرار کند و مسیر خوبی را در موضوع مدیریت یکپارچه شهری دنبال کرد و امیدوارم در آینده نیز به خوبی دنبال شود.

وی نکته آخر مد نظر خود را فراهم شدن بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر دانست تا تصمیمات شورا به خوبی در شهر دیده و اجرا شود و مورد توجه مردمی قرار گیرد که شوراها را انتخاب می کنند.

شهردار یزد گفت: درست است که ما می گوییم سازمان ها باید ارتباط مناسبی با شوراها داشته باشند ولی مجموعاً باید بستر فرهنگی و اجتماعی مناسب در سطح شهر و بین مردم ایجاد شود تا تصمیمات شورا بتواند مؤثر بوده و در واقع همراهی و همگامی مردم با شوراها نکته مهمی است که در دوره فعالیت این نهاد می تواند تاثیرگذار باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات