گذر کم‌عارضه از پیک بار تابستان تبریز با مدیریت مصرف

گذر کم‌عارضه از پیک بار تابستان تبریز با مدیریت مصرف

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" با بیان اینکه به‌زودی وارد پیک بار تابستان 1400 خواهیم شد، گفت: امسال بیش از سالیان پیشین، با عدم توازن بین تولید و مصرف انرژی برق مواجه هستیم.
کاظمی در تشریح علل این عدم توازن، تصریح کرد: کاهش 35 درصدی نزولات آسمانی، کاهش قابل توجه ظرفیت بهره‌برداری از نیروگاه‌های برقابی و از طرفی افزایش اشتراک پذیری طی سال گذشته، موجب شده 10 هزار مگاوات به مشترکان جدید صنعت برق افزوده شود.
وی ادامه داد: این روند موجب ایجاد بار تحمیلی به میزان 2000 مگاوات بر شبکه شده است. در مواجهه با این عدم توازن میان تولید و مصرف انرژی برق، اگر مدیریت مصرف به‌درستی صورت نگیرد با خاموشی‌ در ایام گرم سال مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای اجتناب از خاموشی‌ها و گذر کم‌عارضه از پیک بار تابستان، خاطرنشان کرد: مشترکان صنعتی و مالکان صنایع طی ماه‌های خرداد تا شهریور، در ساعت‌‌های 12 تا 18 مصارف خود را به حداقل رسانده یا به طور کامل مصرف انرژی خود را به خارج از این بازه‌ زمانی منتقل کنند. همچنین کشاورزان عزیز نیز از آبیاری با پمپاژ طی ساعت‌های 12 تا 18 اجتناب کرده و حدالامکان از به روی آوردن دستگاه‌های پمپاژ از ساعت 9 تا 22 خودداری کنند تا از مشوق‌ها نیز برخوردار شوند.
وی به مشترکان بخش اداری نیز توصیه کرد طی ساعت‌های 11 تا 13 مولدهای اضطراری خود را به مدار آورده و سعی کنند از شبکه‌ی برق سراسری کمترین استفاده را کنند.
کاظمی با اشاره به اینکه 20 درصد مشترکان خانگی را مشترکان پرمصرف تشکیل ‌می‌دهند، یادآور شد: ما از این مشترکان درخواست داریم تا حد امکان مصرف خود را مدیریت کرده و به حد مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف برسانند تا تابستان 1400 را با کوچکترین عارضه سپری کنیم و دچار مشکل نشویم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات