کاشت درخت در «باغ زندگی» به نام نمایندگان ادوار  ...

کاشت درخت در «باغ زندگی» به نام نمایندگان ادوار ...

کاشت درخت در «باغ زندگی» به نام نمایندگان ادوار شورای شهرمشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد محمدرضا حیدری در مراسم ویژه درختکاری به مناسبت روز ملی شوراها گفت: پس از آنکه مجمع نمایندگان ادوار شورا به ابتکار شورای پنجم و با فراخوان از همه نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد از دوره اول تاکنون تشکیل شد این عزیزان گردهم آمدند، اساسنامه آن نیز تصویب و هیئت رئیسه مجمع تشکیل شد.

وی افزود: به مناسبت روز ملی شوراها در جوار باغ زندگی قسمتی را تدارک دیدیم تا به نام تک تک نمایندگان شورای فعلی و دوره های گذشته شورای شهر مشهد درختی نامگذاری و پلاک شود. مراسم رونمایی از این باغ نیز با حضور نمایندگان ادوار برگزار شد و به دست خودشان نهالی کاشته و پلاک کردند.

به گفته حیدری، این فضا می‌تواند یادگاری برای شهر و یادآور زحمات و تلاشهای همه نمایندگان منتخب مردم در دوره‌های مختلف شورای شهر مشهد باشد. فضای در نظر گرفته شده امکان توسعه متراژ دارد و این حرکت قطعاً مستمر خواهد بود تا با حضور همه نمایندگان دوره های مختلف شورا این باغ تکامل یافته و به نمادی از نهاد مردمی و ارزشمند شورای شهر تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نهادی که از اصول مصرح قانون اساسی و یادگار بزرگان و فرهیختگانی است که برای منافع مردم تلاش کردند.

رئیس شورای شهر مشهد در مورد فعالیت‌های مجمع نمایندگان ادوار شورا گفت: ساز و کاری طراحی شد تا نمایندگان محترم ادوار بتوانند طی جلساتی به کمیسیون‌های موجود شورای فعلی کمک فکری و مشورتی برسانند.به هر حال با گذشت پنج دوره از عمر کاری شورای اسلامی شهر مشهد تجربه انباشته‌ای در این مجمع به وجود آمده و رویکرد شورای پنجم آن بوده که این تجربه برای بهبود عملکرد مدیریت شهری به کار گرفته شود.

حیدری همچنین گفت: در ارتفاعات جنوب شهر مشهد ۳۴۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده و با هدف ایجاد فرصت و زمینه برای استفاده عموم شهروندان ابتکار باغ زندگی و باغ خاطره به واقعیت پیوست. تاکنون و در فاصله کمتر از دو ماه شهروندان استقبال خوبی از این فضا داشته و بیش از ۸۰۰ نفر برای ثبت‌نام پلاک اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: نامگذاری درختان به نام شهروندان سبب خواهد شد که شهروندان هر زمان که تمایل داشته باشند برای سرکشی به درخت خود و یا حتی کمک در فرآیند نگهداری آن به باغ زندگی مراجعه کنند.

رئیس شورای شهر مشهد در پایان گفت: گسترش و توسعه فضای باغ زندگی و باغ خاطره می‌تواند دلیل و بهانه بسیار خوبی برای حضور شهروندان در عرصه فضای سبز و استفاده از طبیعت بکر و زیبا و هوای تمیز را فراهم کند، چرا که این فضا ارتباط جالب توجهی با وقایع و رویدادهای حیاتی شهروندان در زندگی مانند ازدواج و تولد فرزند و مناسبت‌های دیگر دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات