شورای پنجم مشهد در بلوغ نظام پارلمانی و اعتماد  ...

شورای پنجم مشهد در بلوغ نظام پارلمانی و اعتماد ...

شورای پنجم مشهد در بلوغ نظام پارلمانی و اعتماد مردم نقش موثری داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم با بیان اینکه شورا نهادی مردمی و تازه تاسیس بوده که در ۲۲ سال گذشته ذره ذره رشد کرده و امروز به دوره بلوغ خود نزدیک شده، گفت: طبیعتاً انتقال نهاد قانونگذاری و برنامه ریزی برای شهرها از مدیریت حاکمیتی به عنوان شهرداری به بخش مردمی و پارلمان محلی، زمان‌بر بوده و هرچه دوره ها بگذرد اهمیت نظام شورایی بر مردم آشکارتر می‌شود. امروز بسیاری از امورات زندگی در شهر با نهاد شورا مرتبط است. کافیست یک روز زباله مردم جمع نشود و یا فضای سبز خشک و بی آب رها شود، تردد ها و ترافیک کنترل نشود و یا فقط گرد و غبار معبری روی زمین بماند تا متوجه وجود ملموس ترین خدمات شهرداری در حفظ و نگهداری شهر شویم.

وی ادامه داد: مردم به تدریج اهمیت نظام شورایی را درک کرده و به تدریج در کنار شورا قرار گرفته‌اند. در سمت مقابل نیز هرچقدر شورا تصمیماتی اتخاذ کند که در جهت توسعه شهر و رفاه عمومی نقش پررنگ تری داشته باشد، موجب جلب اعتماد بیشتر شهروندان خواهد شد.

به‌گفته رمارم، شورای پنجم موفق شد در مسیر جلب اعتماد و همراهی شهروندان گام های موثر رو به جلویی بردارد چنانچه امروز کسی را در شهر نمی یابیم که با دیدن ظاهر و نمای خیابان ها و معابر از خدمات شورا صحبت به میان نیاورده و بر این واقعیت که دوره پنجم مدیریت شورایی، دوره کار و تلاش و خدمت بود صحه نگذارد. مردم قبول دارند که شورای پنجم شورایی برای ایجاد تغییرات بنیادین و توسعه عمرانی بود، چنانچه در تمام شهر کارگاه های عملیاتی به چشم می خورد و امروز شورا توانسته در حوزه‌های مختلف مشکلاتی را از چهره شهر را بزداید و پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برساند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد درباره بهره‌برداری از باغ زندگی و باغ خاطره در کمربند سبز جنوبی مشهد گفت: باغ زندگی محلی برای کاشت درخت به یادبود تولد فرزندان و یا ازدواج جوانان شهر است که می تواند سالیان سال آن مناسبت را با خاطرات خوش همراه سازد. همچنین با هدف گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد درگذشتگانی که با اهدا عضو خود به افراد دیگر حیات دوباره بخشیدند و همچنین شهدای سلامت، در باغ خاطره نیز درختانی به نام آنها کاشته می شود.
رمارم افزود: با هدف تقویت انسجام اجتماعی نیز برآن شدیم که بخشی از باغ زندگی را به نمایندگان مردم مشهد در دوره‌های مختلف شورای شهر اختصاص دهیم تا از زحمات و تلاش‌های منتخبان شورا در تمام دوره ها تقدیر به عمل آمده و نام ایشان زنده نگه داشته شود.

وی افزود: مردم حق دارند بدانند خادمان شان در شورای شهر چه کسانی بودند که در عرصه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و قانونگذاری برای مدیریت شهری نقش اثرگذار داشتند.از این رو با استفاده از فرصت روز ملی شوراها با حضور نمایندگان ادوار شورا و کاشت درخت به نام خود ایشان و ثبت پلاک اختصاصی انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات