پیام تبریک رییس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت گرامیداشت روز معلم

پیام تبریک رییس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت گرامیداشت روز معلم

پیام تبریک رییس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت گرامیداشت روز معلم
.
احمد رمضانپور نرگسی طی پیامی به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه گرامیداشت روز معلم این روز را به تمامی فرهیختگان عرصه خرد و دانایی تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت، متن کامل پیام احمد رمضانپور نرگسی که به مناسبت گرامیداشت روز معلم صادر شده، بدین شرح است :
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم(ص) و اهل بیت ‌کرامش ‌که چراغ راه بشریتند
اگر در جهان نبود آموزگار
شود تیره از بی خرد روزگار
تفاوت بود اهل تمییز را
به هر کس ندادند هر چیز را
دوازدهم اردیبهشت‌ماه، روز ستایش دانایی، روشنایی، شکوفایی و تعالی است.
این روز ارزشمند به تمامی ملت فرهنگ‌آفرین ایران به ویژه گیلانیان فرهیخته و تمامی ترویج‌دهندگان دانش و بینش مبارک باد.
یقینا جریان روح فرهنگ در پیکره هر جامعه لازمه پویایی و ماندگاری آن جامعه است جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با منش متعالی و خردورزی پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند.
آثار شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، مبین جایگاه رفیع تعلیم و تعلّم در ایران است.
بدون تردید، برآمدن و درخشش یک چهره علمی حاصل ساختار منسجم آموزشی و سلسله‌ای توانا از تعلیم‌دهندگان است.
متفکران و معلمان فروتنی که اغلب نامشان در اوراق تاریخ از نگاه‌ها پنهان می‌ماند، اما همّت این تلاشگران گمنامِ عرصه دانایی است که گنجینه‌ای از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت‌ها می‌سازد و از وجود پربرکت آنها، زمینه‌ساز آفرینش تمدن و فرهنگ می‌شود.
موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.
با گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش ‌از پیش بستر رشد خردورزی را برای نوجویان و نسل‌های آتی فراهم کنند.
توفیق همه تلاش‌گران عرصه تعلیم و تربیت، به ویژه تمامی همکاران عزیز فرهنگیم در خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان گیلان و شهر رشت را در این مسیر دشوار و امیدبخش از خداوند بزرگ مسألت ‌دارم.
و من الله التوفیق
احمد رمضانپور نرگسی
رییس شورای اسلامی شهر رشت
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات