ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب

ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا محمدی" با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش بارش‌های بیش از 30 درصدی نزولات آسمانی و همچنین تغییر رژیم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری امسال را به یکی از خشک‌ترین سال‌ها در 50 سال اخیر تبدیل کرده که جز با همراهی مردم و همکاری مسئولان عبور از این وضعیت میسر نیست.
وی افزود: افزایش یک الی دو درجه‌ای دمای هوا در استان هم نسبت به میانگین بلندمدت در ماه‌های پیش رو به خودی خود مصرف آب را افزایش می‌دهد که لزوم اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب در خانه‌ها را دو چندان می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشقت‌های فراوان تولید، گندزدایی و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی افزود: درصورتی‌که امسال مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب را همه سرلوحه کارها قرار دهیم، کم آب نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری امسال دومین استان کم بارش کشور است، یادآوری کرد: بیش از 90 درصد استان چهارمحال و بختیاری را خشکسالی در بر گرفته و با کاهش 30 درصدی بارش‌ها در این استان منابع آبی هم به شدت کاهش یافته است، بنابراین شرکت آب و فاضلاب به‌رغم برنامه‌ریزی‌های متعدد برای عبور از امسال نیاز مبرم به همراهی همه جانبه مردم استان در مدیریت مصرف دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات