حمل کننده‌های غیرمجاز نخاله‌ به دادستانی معرفی می شوند

حمل کننده‌های غیرمجاز نخاله‌ به دادستانی معرفی می شوند

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان، گفت: مردم تبریز از تخلیه نخاله‌های ساختمانی درمبادی ورودی و خروجی شهر، دلگیر هستند و باید این موضوع هرچه سریع‌تر توسط دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قرار گیرد. سامان‌دهی نخاله‌گاه‌های ساختمانی تبریز یکی از ضرورت‌های فعلی شهر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نگرانی‌های مربوط به زباله‌های خانگی در مورد نخاله‌های ساختمانی وجود ندارد و تنها دغدغه ما و مردم، ایجاد چشم اندازهای نامناسب در مبادی ورودی و خروجی شهر به دلیل بی‌دقتی و عدم نظارت در تخلیه نخاله‌های ساختمانی است.

وی خاطرنشان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون محیط زیست، راه وشهرسازی، منابع طبیعی و سازمان پسماند، مکان‌های مناسبی در شرق، غرب و جنوب تبریز شناسایی شده و به عنوان نخاله‌گاه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی شد و گفت: فرآیند حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی باید توسط افراد شناسنامه‌دار و مورد تایید سازمان پسماند انجام شده و با اقداماتی همچون نصب دوربین در معابر عبوری کامیون‌ها، نظارت بیشتری بر این فرآیند انجام شود.

رحمتی همچنین خواستار برخورد شدید با حمل کننده‌های غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی شد و گفت: این افراد در صورت بی‌توجهی به تذکرات، به دادستانی معرفی می‌شوند.

وی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خواست که نقشه پهنه‌بندی تبریز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی بر اساس شاخص‌هایی همچون میزان نخاله‌های تولیدی در هر منطقه تا جلسه آتی این کارگروه، تدوین شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات