لزوم کاهش 200 مگاواتی مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی در قزوین

لزوم کاهش 200 مگاواتی مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی در قزوین

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید محمد قافله باشی" در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با کاهش بارندگی، حجم تولید یک هزار مگاواتی هم کاهش خواهد یافت و با این شرایط  در کنار اورهال نیروگاه‌ها امکان خروج از مدار هم وجود دارد و در این صورت خاموشی محتمل است.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و برای عبور موفق از پیک بار تابستان امسال، درخواست می‌کنیم صرفه‌جویی در مصرف برق ابتدا در ادارات و سپس در بخش صنعت و کشاورزی در کنار مشترکان خانگی جدی گرفته شود.
قافله باشی تصریح کرد: لازم است از ساعت 10 صبح در مصرف برق ادارات به‌شدت صرفه‌جویی شود تا بتوانیم از این سال سخت و بحران کم آبی عبور کنیم.

ادارات صرفه‌جویی کنند
معاون امور فروش و مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به لزوم صرفه‌جویی انرژی برق در ادارات، بر خاموش کردن چراغ‌های اضافی اتاق‌ها، خاموش کردن سیستم سرمایشی و استفاده نکردن از کولرهای گازی تاکید کرد.
قافله باشی یادآور شد: در ساعات اداری باید 50 درصد و ساعات غیر اداری تا 90 درصد در مصرف برق ادارات صرفه‌جویی و از روشن کردن سیستم‌های سرمایشی پس از پایان ساعات اداری هم خودداری شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر ازمواردی که می‌تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد، روشنایی معابر عمومی، بوستان‌ها و بلوارهاست که با دستورالعمل جدید، روشنایی این مراکز تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

کاهش 150 تا 200 مگاوات برق در تابستان
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در استان حدود 780 تا 840 مگاوات برق مصرف داریم که بر اساس ابلاغ شرکت توانیر، ضرورت دارد 150 تا 200 مگاوات صرفه‌جویی اعمال شود که این میزان معادل یک ششم مصرف انرژی استان است.
وی اضافه کرد: در استان قزوین 47 درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت، 23 درصد در کشاورزی و حدود 20 درصد خانگی است، لذا تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم با همکاری بخش صنعت و کشاورزی و کاهش مصرف با مدیریت منطقی برای بخش خانگی خاموشی اعمال نشود.
قافله باشی گفت: البته از مشترکان خانگی هم انتظار داریم با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از لوازم خانگی پر مصرف مانند ماشین لباسشویی، اتو و جاروبرقی در مدیریت بهینه مصرف برق با شرکت توزیع نیروی برق همکاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات