480 کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد

480 کیلومتر از انهار گیلان لایروبی شد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد جواد خانی پور" با اعلام این خبر گفت: هر ساله به منظور افزایش راندمان شبکه‌های آبیاری و انهار به‌دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش‌ها لایروبی می‌شوند که تاکنون حدود 480 کیلومتر از انهار و زهکش‌ها در استان لایروبی شده‌ است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 95 درصد انهار و زهکش‌های استان لایروبی شده است، اظهار کرد: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه‌ریزی شده است.
خانی پور با اشاره به وجود 370 سردهنه خاکی در سطح استان گیلان افزود: تاکنون 356 مورد از این سردهنه‌ها بازسازی و آبگذاری شده و مابقی نیز در اسرع وقت آبگذاری خواهند شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تامین آب کشاورزی گفت: حدود 60 درصد از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق تاکنون سرویس و راه‌اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.
وی در پایان افزود: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال‌های آبیاری جاری است، در جهت نشاکاری برنج استفاده کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات