تنش آبی در شهرستان ثلاث باباجانی و ۹۵ روستا در استان کرمانشاه

تنش آبی در شهرستان ثلاث باباجانی و ۹۵ روستا در استان کرمانشاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی رحمانی" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در سال آبی جاری، شهرستان ثلاث باباجانی میزان بارش محدودی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده، به‌طوری‌که میزان نزولات جوی شهرستان از ۵۵۶ میلی‌متر در سال گذشته به ۳۴۰ میلی‌متر در سال آبی جاری رسیده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و افزایش سرانه مصرف آب به سبب شیوع ویروس کرونا، موجب کاهش سطح منابع تامین آب و ایجاد تنش آبی در شهرها و ۹۵ روستای شهرستان شده است.
رحمانی در ادامه تصریح کرد: شهرستان ثلاث باباجانی دارای سه شهر با ۶ هزار مشترک است که نیاز آبی آن با ۱۴۰ لیتر در ثانیه از ۳ دهنه چشمه و ۲ حلقه چاه با میزان تولید ۷۵ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.
وی همچنین کاهش دبی چشمه سراب شیان را از عمده مشکلات موجود در شهرستان دانست و افزود: این چشمه که تنها منبع تامین آب شهر میر آباد و ۹ روستای آن است با کاهش دبی مواجه شده به‌طوری‌که میزان آبدهی آن از ۲۷ لیتر در ثانیه به کمتر از ۵ لیتر در ثانیه رسیده است.
سرپرست امور آبفای ثلاث باباجانی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد: رعایت الگوی صحیح مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری درخواست ما از مردم این شهرستان است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح در زمینه مصرف بهینه، چالش آبی پیش رو را کاهش و از وضعیت بحرانی موجود عبور کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات