بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر رشت طرح‌ها و لوایح مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه لایحه موافقت با تملک مقدار مساحت 261/129 مترمربع زمین در مسیر خیابان 12 متری آتی بررسی شد و حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: بنده نمی‌دانم این لایحه چرا تنظیم‌شده و به شورا آمده است؟
وی ادامه داد: اگر در مسیر خیابان است و هنوز بازگشایی نشده است، قانون به شهردار اجازه داده است که این کار انجام شود و در مقابل ملک معوض به مالک داده شود و این موضوع از اختیارات شهردار است. این از اختیارات شهردار است و نیازی به لایحه ندارد.
در ادامه جلسه نامه درخواست کمک یک میلیارد تومانی نیز جهت مکاتبه با شهردار رشت به شورا اعلام وصول شد.
همچنین موضوع اعتراض فرمانداری شهرستان رشت به بندهای 4،6،7،9 و 11 جلسه 193 شورای شهر رشت مورد بررسی قرار گرفت.
موضوع‌بند تخفیف برای ساکنین مسکن مهر شهر رشت که مورد اعتراض فرمانداری شهرستان قرار گرفته بود بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، گفت: کمیسیون ماده 100 مرجع بررسی اختلاف میان شهرداری و سازنده است، یعنی اگر اختلافی وجود نداشته باشد به کمیسیون ماده صد ارسال نمی‌شود.
وی ادامه داد: در کل کشور مرسوم است که موارد به کمیسیون ماده صد ارسال می‌شود، این موضوع در اختیارات شهرداری است و می‌تواند بگوید تفاهم را انجام داده‌ایم.
فرهام زاهد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار داشت: شهرداری‌ها برای موارد زیر 5 درصد بالاترین ضریب را در نظر می‌گرفتند تا بروکراسی اداری طی نشود و از سوی دیگر مشکلی نیز پیش نیاید؛ اما ما نمی‌توانیم مسکن مهر را ضریب 3 در نظر بگیریم، می‌خواهیم اختیاری که برای شهرداری‌های مناطق وجود دارد باقی بماند، اما اجازه نیم جریمه کردن آن را داشته باشیم.
رضا رسولی عضو شورای شهر رشت نیز با تائید موضوع بیان شده آن را به استناد مصوبه‌ای که الزام‌آور نیست، اما می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
رسولی ادامه داد: ما در خصوص محدوده‌ای از شهر رشت صحبت می‌کنیم که حداقل 25 هزار نفر جمعیت دارد، هدف ما اصلاً کمک نیست، شهرداری در گذشته مرتکب یک اشتباه شده است، ما می‌توانیم مذاکره کنیم و اعضای کمیسیون ماده صد می‌توانند بپذیرند یا نه، هم‌اکنون برای برخی از موارد ضریب 2.5 در نظر گرفته شده است.
وی افزود: شهرداری رشت در گذشته خرپشته را در نظر نگرفته و این اشتباه رخ داده است، این موضوع اصلاً کمک نیست و می‌خواهیم از اختیارات خود استفاده کنیم و سوءتفاهم برای فرمانداری شهرستان ایجاد شده است که باید موضوع توضیح داده شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات