ضرورت خودداری از به‌کار بردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف

ضرورت خودداری از به‌کار بردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی خدری" افزود: پس از بررسی ذخیره آب سدها و وضعیت برق استان خوزستان، ممکن است در تابستان با مشکلات جدی مواجه شویم که البته با همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف، تلاش می‌کنیم پیک تابستان را با سختی کمتری بگذرانیم‌.
خدری گفت: متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق‌آبی در مدار، کمبود برق در شبکه را خواهیم داشت، به همین دلیل به همکاری مردم به‌خصوص صنایع، کشاورزان و ادارات دولتی جهت کاهش مصرف برق به شدت نیاز داریم؛ باید اقدامات مدیریت مصرف، جدی‌تر و قوی‌تر از سال گذشته انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور گفت: سال گذشته نیز شرایط سختی داشتیم اما تمام مجموعه‌های صنعت برق دست به دست هم دادیم و تلاش کردیم با انجام اقدامات مدیریت مصرفی و البته با همکاری خوب مردم و صنایع، کشاورزی و کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، کمبود برق را جبران کنیم.
خدری بر ضرورت مدیریت مصرف وسایل سرمایشی از سوی کاربران تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود مشترکان در ساعت‌های اوج مصرف که ساعات (۱۲ تا ۱۸و ۲۰ تا ۲۳) است، از به‌کار بردن وسایل پرمصرف تا آنجا که امکان دارد خودداری کرده و درجه کولرگازی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند و مصرف خود را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند.
وی راهکارهای مدیریت مصرف را کاهش ۵۰ درصدی بار ادارات در ساعات اداری، کاهش ۹۰ درصدی بعد از تعطیلی ادارات، استفاده از مولدهای خودتامین، خودداری از مصرف لامپ‌های التهابی در منزل و استفاده از لامپ‌های ال ای دی، استفاده صحیح از روشنایی اتاق‌ها، سالن‌ها، راهرو‌ها و خاموش کردن حداقل ۵۰ درصد روشنایی در تابستان و حذف روشنایی غیر ضروری نمای ساختمان‌ها و غیره عنوان کرد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: از مشترکان می‌خواهیم هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی همزمان استفاده نکنند.
خدری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر این که رمز ارزها از اساسی‌ترین مشکلات ما در تابستان پیش‌رو خواهند بود، تصریح کرد: پس از بررسی‌ها، مقرر شد کمیته‌ای برای مقابله با فعالیت و جمع‌آوری رمز ارزهای غیرمجاز به ریاست مدیرکل امنیتی استانداری خوزستان تشکیل شود تا نسبت به جمع آوری این رمز ارزهای غیرمجاز در سطح استان اقدام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه گفت: از مردم میخواهیم در صورت مشاهده مزارع دستگاه استخراج رمز ارز (بیت کوین)، سریعا به نیروی انتظامی یا مجموعه شرکت های توزیع برق شهرستان‌ها اطلاع دهند تا با جمع آوری این مزارع، بتوانیم برق پایداری برای مشترکان تامین کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات