طرح اصلاح شبکه فاضلاب آبادان آغاز به‌کار کرد

طرح اصلاح شبکه فاضلاب آبادان آغاز به‌کار کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفی مهرانفر" در این باره اظهار داشت: با اجرای این طرح به طول ۴۰۰ متر مشکل پساب‌ها و نیز گرفتگی فاضلاب خیابان دبستان و خیابان‌های اطراف آن برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح با مسدود کردن باند شمالی خیابان دبستان آغاز شد، مدت زمان اجرای این پروژه را سه ماه عنوان کرد.
مهرانفر عمده مشکلات شبکه فاضلاب آبادان را مربوط به ۴۸۰ کیلومتر باقی طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهری بیان کرد و گفت: مشکلات موجود در بحث فاضلاب آبادان قابل رفع است و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
وی افزود: شبکه فاضلاب شهری آبادان دارای مشکلات زیادی است که در چند ماه گذشته با امکانات محدود تلاش‌های زیادی برای رفع گرفتگی و اصلاح آن انجام شد.
مدیر آبفای منطقه آبادان اظهار داشت: عمده مشکل فاضلاب آبادان مربوط به مناطقی مانند علوانیه، شطیط، فیه و کوی ملت است که توسعه شهری ندارند و با مشکل تملک نیز مواجه هستند، ضمن اینکه ۲۰۰ کیلومتر از فاضلاب مناطق مربوط به شرکت پالایش نفت به دلیل ساخت و سازها در این منازل از بین رفته است و نیاز به جابجایی دارد.
مهرانفر اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات شبکه فاضلاب آبادان تداخل آب‌های سطحی با شبکه فاضلاب در ۱۷ نقطه است که برای جداسازی آن، مناقصه انتخاب پیمانکار در حال اجراست.
وی بیان کرد: ۱۷ نقطه بحرانی در پساب‌های فاضلاب در شهر آبادان وجود دارد که خیابان دبستان و نیز حومه آن به عنوان نخستین نقطه طرح اصلاح شبکه فاضلاب آن آغاز شد.
​گفتنی است، شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه‌های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات