شهردار یزد به مناسبت 19...

شهردار یزد در بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، آموزش مردم را در زمینه حفظ و نگهداری از اسناد ملی، میراث مکتوب و معنوی امری بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این آموزش ها را می توان در قالب آموزش های شهروندی که جزء رسالت های مجموعه مدیریت شهری است، تعریف کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مورد "روزنوشت"، گفت: باید به مردم آموخت که "بنویسند" و این امر بدون شک باید از مدارس به عنوان یک فرهنگ، آموزش داده شده و نهادینه شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی حجم گسترده ای از اسناد تاریخی ارزشمند و قابل استناد استان در این مرکز، امری پیچیده و تخصصی است که رویکردهای علمی خاص خود را می طلبد، گفت: اسناد این مرکز، گنجینه و میراث ارزشمندی برای آیندگان این شهر است و شهرداری یزد آمادگی هرگونه همکاری در جهت حفظ و نگهداری، استفاده از اسناد و در نهایت غنی تر شدن این مرکز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید میراث مکتوب و شفاهی ارزشمند شهر میراث جهانی را برای آیندگان حفظ به یادگار بگذاریم، افزود: شهرداری آمادگی دارد از طریق سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی بسترهای لازم را در جهت توسعه فعالیت های این مرکز فراهم نماید.

عزیزی با قابل تقدیر دانستن فعالیت های انجام شده در سازمان ملی اسناد، گفت: شهرداری یزد توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی گام های مثبت و بزرگی را در جهت ثبت میراث معنوی و ناملموس این شهر برداشته است و می توانیم با هدایت این فعالیت ها به سمت همکاری و مشارکت با سازمان ملی اسناد استان، اقدامات مشترکی را آغاز و به سرانجام برسانیم.

در این بازدید که عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و حسین ساجدی فر مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، شهردار یزد را همراهی می کردند، داوود پاک طینت رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به تشریح فعالیت های انجام شده در این مرکز در راستای شناسایی، جمع آوری، ارزیابی، طبقه بندی، ساماندهی و نگهداری اسناد مکتوب و تاریخ شفاهی استان پرداخت.

شایان ذکر است روز نوزدهم اردیبهشت به عنوان روز ملی اسناد و میراث مکتوب در تقویم ملی ایران ثبت شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات