واحد 2 بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین به شبکه سراسری برق پیوست

واحد 2 بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین به شبکه سراسری برق پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حبیب شریفی" سرپرست مدیریت نیروگاه بخار شهید رجایی در رابطه با این خبر گفت: این واحد با توان نامی 250 مگاوات که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و برای کسب آمادگی تولید برق پایدار از مدار تولید خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش‌بینی شده تعمیراتی، دوباره به شبکه سراسری تولید برق پیوست.
وی در خصوص فعالیت‌های این دوره از تعمیرات اظهار داشت: بازدید از فن‌ها، پمپ‌ها و الکتروموتورهای 6.6 کیلوولت، بازدید از مشعل‌ها، بازدید و تست والوهای بای پاس، بازدید دوره‌ای از فیلترها، رفع نشتی از دلتاهای برج خنک کننده و همچنین بازدید از ژنراتور و سیستم تحریک از فعالیت‌هایی بود که توسط متخصصان این نیروگاه انجام شد.
شریفی افزود: انجام تست رله‌های حفاظتی ترانس ژنراتور و سرویس بریکرهای سوئیچ‌گیر 6.6 کیلوولت به همراه سرویس بریکرهای 400 ولت و تست رله‌های حفاظتی بریکرهای 400 ولت نیز از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات از سوی متخصصان نیروگاه به پایان رسید.
بر اساس این گزارش، هم اکنون واحد شماره 3 بخاری این نیروگاه در دست تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار دارد که با پایان این تعمیرات، نیروگاه شهید رجایی آماده تولید برق در پیک تابستان خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات