نصب 114 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی فریدونشهر و بوئین میاندشت

نصب 114 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی فریدونشهر و بوئین میاندشت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سعدی قادری" با اشاره به قرارگیری سه حوضه آبریز زاینده رود، کارون، دز و قمرود در این مناطق تصریح کرد: در چهار سال گذشته 114 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های فریدونشهر و بوئین میاندشت با اولویت نصب روی چاه‌های دارای اضافه برداشت نصب شده که منجر به صرفه‌جویی 1.19 میلیون مترمکعب در آب‌های زیرزمینی شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت 38 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های فریدونشهر و بوئین میاندشت پر شده که منجر به صرفه جویی 410 هزار مترمکعب در سال از منابع آب زیرزمینی شده است. هزینه این اقدامات برعهده متخلفان و با نظارت اداره منابع آب شهرستان‌های فریدونشهر و بوئین میاندشت و دستگاه قضایی انجام گرفت که نتیجه این اقدامات منجر به توقف افت آبخوان در دشت‌ها و در نقاطی افزایش تراز آبخوان شده است.
وی اضافه کرد: در شهرستان‌های فریدون شهر و بوئین میاندشت، از 414 حلقه چاه مجاز، بالغ بر 67 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود.
قادری بر فرهنگسازی و آموزش مصرف بهینه آب به ویژه در مدارس و نیز کشاورزان هم تاکید کرد و گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستانهای فریدونشهر و بوئین میاندشت، برنامه های آموزشی برای دانش اموزان، کشاورزان و دهیاران در زمینه اهمیت آب، راه های صرفه جویی و ارزش آب و رعایت حریم و بستر رودخانه ها برگزار شده است که ماحصل آن کسب رتبه های استانی در برنانه داناب و افزایش سطح اگاهی مردم بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات