اجرای طرح بهسازي شبكه توزیع برق در 20 روستای استان مرکزی

اجرای طرح بهسازي شبكه توزیع برق در 20 روستای استان مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدعلی آقازاده" استاندار استان مرکزی در این آیین با اشاره به اینکه صنعت برق به عنوان صنعتی زیرساختی و استراتژیک، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع امروزی و کشورهای در حال توسعه دارد، اظهار کرد: امروزه بدون حضور انرژی برق نمی‌توان چشم‌اندازی برای رشد و شکوفایی کشورها متصور شد.
وی افزود: امروز شاهد خدمت ارزشمند و مطلوب وزارت نیرو جهت اجرای طرح بهسازي شبكه برق روستاهاي كشور هستیم که در فاز اول این طرح 240 روستا با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان در طرح بهسازی شبکه‌های توزیع برق در دستور کار قرار گرفته است که امروز 20 روستای استان از خدمات این طرح بزرگ بهره مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال از لحاظ تامین و توزیع برق در سال سختی با توجه به کاهش بازندگی‌ها و افزایش قابل توجه مصرف برق هستیم.

بهره‌مندی 2609 خانوار روستایی از طرح بهسازي شبكه توزیع برق در استان مرکزی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این آیین گفت: طرح جهادي بهسازي شبكه برق روستاهاي كشور با هدف گذاري 10 هزار روستا براي سال 1400 در سطح كل كشور است که امروز در استان مرکزی 20 روستا با 2609 خانوار روستایی و جمعیت 7957 نفری ساکن در این روستاها از اقدامات این طرح بهره‌مند خواهند شد.
"محمد اله داد" افزود: جابه‌جايي تيرهاي برق از معابر روستايي، مقاوم‌سازي پايه‌ها، اصلاح ولتاژ مشتركان روستايي، اصلاح شبكه و رفع  اتصالات سست شبكه‌هاي روستايي، اصلاح روشنايي معابر عمومي روستايی، اصلاح فرسودگي شبكه از جمله پايه‌ها و سيم‌های برق، بازآرايي و تعديل بار فيدرهاي فشار ضعيف شبكه‌هاي روستايي و اصلاح انشعابات، از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی و اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای بیش از 205 هزار مشترک روستایی است که هدف از اجرای این پروژه‌ها به‌منظور افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان روستایی و ارائه خدمات بهتر در روستاها از خدمات این شرکت خواهد بود.
وی افزود: در این آیین بهسازی شبکه‌های برق روستاهای گیلی، سوسن آباد، قلعه بالا، باغ شیخ، کهلو علیا و کهلو سفلی، بلویند، خورآوند، ازنوجان، راونج، ورعلیا، معین آباد، دنیجرد، بهارستان، مشکان، وزیرآباد، زالیان، دوجفت، کوسعلی و خانقا که مورد بهسازی قرار گرفتند، رونمایی و به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: هدف نهایی اجرای این پروژه‌ها، اصلاح و بهسازی تمام شبکه توزیع برق 1176 روستای استان مرکزی تا سال 1405 است.
وی تصریح کرد: مشارکت 30 درصدی دهیاری‌ها در اجراح طرح مذکور، روستاهایی که دارای شبکه فرسوده برق و در حال اجرای طرح هادی هستند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این مراسم گفت: سه روستای باغ شیخ، کهلو علیا و کهلو سفلی با تعداد 531 خانوار از خدمات طرح ارزشمند بهارستان در این افتتاحیه بهره‌مند شدند.
محمود محمودی بیان کرد: جابجایی 76 اصله، اصلاح 9 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، اصلاح 460 دستگاه چراغ ال ای دی در روستاهای مذکور انجام شد.
وی حذف استهلاک شبکه، کاهش تلفات، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، ایجاد ظرفیت‌های جدید و پاسخ به مطالبات مردمی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات