رهاسازی گونه های بهبود یافته؛ اولویت مهم سازمان حفاظت محیط زیست

رهاسازی گونه های بهبود یافته؛ اولویت مهم سازمان حفاظت محیط زیست

وی گفت: تمام گونه ها پیش از رهاسازی از نظر بیماری و سلامت جسمانی زیر نظر دامپزشکان این دفتر بررسی شده و قبل از رهاسازی تغذیه کامل برای آمادگی گونه انجام شده است.

وی گفت: ۱۲ بهله عقاب، ۹ بهله سارگپه، ۱۷قطعه لاک پشت برکه ای، ۴ قطعه لاک پشت خزری، ۵ بهله شاه بوف، یک قلاده روباه و یک قلاده شغال که توسط شهروندان دوستدار محیط زیست و محیط بانان به سازمان محیط زیست در طول سال گذشته تحویل داده شده بودند پس از درمان و تیمار در مناطق طبیعی و زیستگاه های اصلی آنها در استان های تهران، البرز و مازندران رهاسازی شدند.

منتظمی تصریح کرد: این گونه های  ارزشمند که از سال گذشته به دلایلی از جمله آسیب دیدگی های فیزیکی، ضعف و کاهش قوای جسمانی به مرکز بازپروری پردیسان انتقال داده شده بودند پس از انجام مراحل درمان، تقویت، تغذیه مناسب و اطمینان از توان برگشت به طبیعت، رها سازی شدند.

*** اولویت سازمان محیط زیست رهاسازی گونه های بهبود یافته است

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان بخش جدایی ناپذیر دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست بوده و وظیفه درمان حیات وحش را دارد.

منتظمی با تاکید بر اینکه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان همچنان وظیفه تیمار گونه‌های مختلف را دارد، تصریح کرد: این گونه‌ها پس از مراقبت و تیمار با رعایت پروتکل ها و ملاحظات سازمان دامپزشکی، اگر شرایط زندگی در طبیعت را داشته باشند، رهاسازی می‌شوند و اما در غیر این صورت از ظرفیت باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیوانات استفاده خواهیم کرد و برخی گونه‌ها را به این مراکز تحویل می‌دهیم اما در هر صورت اولویت سازمان محیط زیست رهاسازی گونه های بهبود یافته است.

وی با سپاس از تمام افرادی که دغدغه حفاظت از حیات وحش دارند اظهار کرد: ما دست افرادی را که برای کمک به حیات وحش کشور از هر کمکی دریغ نمی کنند، می فشاریم و از تشکل های زیست محیطی علاقه مند و دامپزشکان داوطلبی که در طول مدت یکسال گذشته در کنار این مرکز به درمان حیات وحش کمک کرده اند قدردانی می کنیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در پایان ضمن تشکر از اقدام شایسته شهروندان در قبال مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست افزود: حفاظت از تنوع زیستی فقط با مشارکت همه افراد جامعه امکان پذیر است و باید همه افراد در قبال محیط زیست و حیات وحش احساس مسئولیت نمایند که همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات