تجهیز 99 درصد چاه‌های فعال اردستان به کنتور هوشمند

تجهیز 99 درصد چاه‌های فعال اردستان به کنتور هوشمند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "بهنام هوایی" اظهار کرد: از سال 92 تاکنون با مشارکت و همکاری مردم شهرستان اردستان حدود 95 درصد چاه‌های فعال منطقه به کنتور حجمی هوشمند مجهز شده است .
وی اضافه کرد: شهرستان اردستان با وسعت 11591 كيلومتر مربع در فاصله 118 كيلومتري شمال شرق شهر اصفهان با جمعيت 42105 نفر مشتمل بر سه بخش مرکزی با مرکزیت شهر اردستان، بخش زواره با مرکزیت شهر زواره و بخش مهاباد به مرکزیت شهر مهاباد است که دارای آب و هوا غالبا کویری از نوع خشک و سرد در زمستان وگرم شدید و بیابانی در تابستان است . میانگین بارندگی 110 میلی متر در سال است.
رییس اداره منابع آب شهرستان اردستان گفت: حدود 95 درصد چاه های فعال منطقه اعم از کشاورزی و صنعت به کنتور حجمی هوشمند مجهز شده است که گامی بلند در جهت بهینه سازی مصرف آب در این شهرستان بوده است .
وی اظهار کرد: 310 حلقه چاه، در بخش خانگی فعال است که برنامه ریزی در جهت حذف آن توسط شورای حفاظت منابع آب شهرستان در حال پی ریزی است ولی در بخش کشاورزی هیچ چاه غیرمجاز وجود ندارد و تنها یک حلقه چاه غیرمجاز در بخش صنعت وجود دارد که مراحل اخذ پروانه بهره برداری را می‌گذراند.
هوایی گفت: امیدواریم در آینده وضعیت سفره آب زیرزمینی شهرستان اردستان به مرحله تعادل رسیده و تحقق سیاست تعادل بخشی وزارت نیرو برآورده شود .
هوایی افزود: در این راستا 216 پروانه بهره برداری مورد بازبینی سالانه قرار دارد که محاسبات اصلاح و تعدیل آنها انجام شده که در صورت رعایت کامل محدودیت مصرف، سالانه حدود 21 میلیون مترمکعب صرفه جویی مصرف آب خواهیم داشت، اما تحقق این مهم نیازمند تصویب شورای حفاظت منابع آب شهرستان است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات