نظارت مستمر پروژه‌‎های شهری و مصوبات مهم صحن علنی

نظارت مستمر پروژه‌‎های شهری و مصوبات مهم صحن علنی

نظارت مستمر پروژه‌‎های شهری و مصوبات مهم صحن علنی

شنبه
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد این هفته ضمن بررسی آلبوم مطالعات سال ۱۴۰۰ حوزه فرهنگی و اجتماعی، در خصوص گزارش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری در ارتباط با نحوه اجرای تبصره ۲۱ مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری و پروژه‌های پیشنهادی شهروندان تصمیم‌گیری کردند.

در جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز لایحه اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی و طرح استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد مطرح شد.

همچنین جلسه کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار به بررسی گزارشات ارائه شده توسط دفاتر توسعه محله نوده و اسماعیل آباد اختصاص داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم به دیدار آیت الله مرتضوی شاهرودی رفت.
یکشنبه
کمیته‌های نظارتی برای بررسی پرونده‌های درخواست‌های مردمی در مناطق ۳، ۵ و ۷ تشکیل جلسه دادند و شهناز رمارم، عضو هیئت رییسه شورا از معلمان دبستان دخترانه استثنایی اندیشه به مناسبت هفته معلم تقدیر کرد.
دوشنبه
صد و سی امین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد در این روز برگزار شد و در پی آن لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی؛ لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی فاز چهارم طرح بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط سه گانه (۲ ، ۳ و ۴) قطارشهری مشهد در سال ۱۴۰۰، لایحه واگذاری کل سهام و خروج شهرداری از شرکت عمران سپهر وکیل آباد و اجرای پروژه مشارکتی با شرکت سپهر هشتم، لایحه مجوز انعقاد قرارداد پروژه مشارکتی عقیق میدان شهدا(برج جنوب)، لایحه نامگذاری معابرفرعی به نام بانوان شهید گرانقدر، لایحه نامگذاری معابرفرعی به نام شهدای گرانقدر، لوایح حمایت از احداث واحدهای مسکونی در شهرک شهید باهنر و تعیین تکلیف بدهی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در خصوص ملک حاشیه بزرگراه آزادی و طرح الحاق چند تبصره به مصوبه نحوه اجرای اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری به تصویب رسید.
سه شنبه
صبح این روز رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های تقاطع خلیج فارس، تقاطع آزادگان و مسیر دسترسی اتصال میدان آزادگان به پل پرتوی و بلوار مهدیه و روند اجرایی آنها به بازدید پرداختند.

پس از این برنامه نیز اعضای شورا باهدف ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان به خاطر اقدام تروریستی انفجار مقابل مدرسه دخترانه در کابل، با سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد دیدار کردند. همچنین رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی به بازدید از مرکز نوآوری و رصدخانه شهری مشهد پرداخت.

کمیسیون شهرسازی و معماری هم جلسه داشت و لایحه آیین‌نامه اجرایی کمیته نما و گزارش شهرداری منطقه ثامن در خصوص نحوه پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان با عنایت به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص طرح پیرامون حرم مطهر رضوی را بین اعضا به بحث گذاشت.
چهارشنبه
صبح روز چهارشنبه اعضای کمیته نظارتی شماره پنج از شهرداری منطقه ۳ بازدید کردند و از مجموعه جلسات سنگین کمیسیون برنامه و بودجه در دوجلسه توامان، بررسی لایحه اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی، بررسی نامه معاونت نظارت، پایش و پیگیری برنامه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درخصوص درخواست آقای رضا کاظمی راد، لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری مشهد(بخش منابع) و طرح پیشنهادی اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار روستاهای واقع در حریم و حومه شهرستان مشهد در دستور کار قرار گرفت.
جمعه
اختتامیه سومین جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی امروز با حضور مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات