افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی

افزایش 22 درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی دادگر" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی در سال جاری افزایش بی‌سابقه مصرف برق ناشی از گرمای هوا و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور است، افزود: با توجه به این چالش برای گذر از پیک تابستان باید برنامه‌های مدیریت مصرف برق را پیش‌بینی و اجرا کرده تا بتوانیم تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین باید به زمان اوج مصرف در زمان ظهر و شب نیز توجه داشت، زیرا تراز تولید نسبت به مصرف برق منفی شده است و شرایط بسیار سختی برای تامین برق پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن گرمای تابستان، کمبود بارش و کاهش ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی و افزایش 100 درصدی مصرف چاه‌های کشاورزی به نسبت مدت مشابه، امسال با کمبود برق در استان مواجه هستیم.
دادگر افزود: مصرف ساختمان‌هایی که در حال حاضر از روشنایی تزئینی استفاده می‌کنند، حدود 1.4 تا 1.5 مگاوات در شهر بیرجند است که با مصرف یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در استان برابری می‌کند .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی ادامه داد: تعدیل روشنایی معابر شهر، برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز، کاهش مصرف برق در ادارات، تغییر ساعات کاری ادارات و استفاده از مولدین اضطراری از جمله برنامه‌های مدیریت مصرف برق در استان است .

کاهش 20 درصدی مصرف برق، کمک به اقتصاد خانوار

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در همین راستا اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها، کمبود آب پشت سدها را شاهد هستیم و به همین تناسب برای جبران کمبود آب در بخش کشاورزی و صنایع  افزایش مصرف به وجود آمده است.
محسن بخشایی با بیان اینکه این کمبودها سبب شده است که ما برای تابستان محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، افزود: بیشترین نگرانی ما مربوط به ساعت 12 تا 18 و زمان ورود بخش سرمایشی به مدار است که با مدیریت مصرف توسط ادارات و جابجایی ساعت کاری تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد.
وی بیان کرد: جابجایی استفاده از وسایل برقی پر مصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی به ساعت‌های کم باری و کاهش مدت زمان استفاده از اینگونه وسایل نیز از دیگر راهکارهای تاثیر گذار در مدیریت مصرف است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان از کلیه مشترکین خواست با کاهش 20 درصدی مصرف برق ضمن کمک به اقتصاد خانوار و صرفه جویی در هزینه‌ها، صنعت برق را در ارائه خدمات مستمر و بی‌وقفه یاری رسانند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات