خطر کمبود آب در شهرستان خواف جدی است

خطر کمبود آب در شهرستان خواف جدی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین سنجرانی" میزان بارش سال آبی گذشته در شهرستان را 260 میلی‌متر اعلام کرد که در سال آبی جاری به 74 میلی‌متر کاهش یافته است و این امر تامین آب شرب مشترکان را بسیار دشوار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه خطر کم آبی، بخش‌های شرب، دامپروری و کشاورزی را تهدید می‌کند، از برنامه‌ریزی معادن سنگان آهن خواف برای صرفه‌جویی در مصرف آب از طریق فیلتراسیون و بازچرخانی آب خبر داد.
وی شهروندان و روستائیان را به مصرف صحیح آب فرا خواند و با اشاره به اجرای پروژه‌های تامین آب در روستاهای شهرستان با مشارکت مردم و خیرین، حل مشکلات آبرسانی به روستاها را نیازمند تامین هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: مجوز حفر سه حلقه چاه برای شهر مرزی خواف دریافت شد که دو حلقه چاه حفر شده و در مرحله تجهیز است.
سنجرانی در عین حال هدر رفت آب در بخش روستایی را 50 درصد اعلام کرد و گفت: کم آبی در تابستان، وجود انشعاب‌های غیرمجاز و همچنین فرسودگی شدید خطوط  انتقال و شبکه توزیع از علل هدر رفت بالای آب در شهرستان به‌شمار می‌آید که رفع این چالش تامین اعتبار و تلاش مسئولان را می‌طلبد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات