جریان فرهنگی توس توسط همه مشهدی‌ها و جریان‌های  ...

جریان فرهنگی توس توسط همه مشهدی‌ها و جریان‌های ...

جریان فرهنگی توس توسط همه مشهدی‌ها و جریان‌های مردمی ادامه یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مسعود ریاضی در مراسم بهره برداری از مسیر پیاده‌راه جلوخان فردوسی به بقعه تاریخی هارونیه ضمن تقدیر از زحمات مدیریت شهری مشهد و سازمان میراث فرهنگی استان در موضوع توس گفت: یکی از آرزوهای ما در توس آن بود که سه بنای فاخر در محدوده شهر تاریخی با معابر مناسب به هم پیوسته شود تا یک مثلث گردشگری جذاب داشته باشیم و امروز آرامگاه فردوسی، ارگ کهندژ و بقعه هارونیه به عنوان سه رأس مثلث گردشگری به نحو مناسبی با معابر زیبا و شایسته علاقمندان به فردوسی بهم متصل شده‌اند.

وی با تاکید براینکه فردوسی گنجی گرانی است که باید تبدیل به سرمایه در گردش شود، گفت: فردوسی و شاهنامه باید بین مردم، جوانان و نوجوانان جریان پیدا کرده و از انحصار متخصصان خارج شود. خوشبختانه مدیریت فرهنگی شهر موفق شده در چند سال اخیر از این سرمایه عظیم استفاده کند و اتفاقات خوبی که در این مدت شاهد آن بوده‌ایم موید این مسئله است. در سه سال گذشته بیش از ۱۰ مجسمه فاخر برگرفته از داستانها و مفاهیم شاهنامه به سفارش مدیریت شهری و استفاده از هنرمندان برجسته ساخته و در این محدوده نصب شده که این اتفاق بسیار خوبی است.

ریاضی ادامه داد: وقتی صحبت از کار فرهنگی می‌شود به همین معناست که بتوانیم هنرمندان را پای کار آورده و با این این مسئله درگیر کنیم. امروز یک تم پارک فاخر در جلو پارک آرامگاه فردوسی ایجاد شده و همچنان چند مجسمه دیگر در حال احداث هستند و در آینده نزدیک در این فضا نصب خواهند شد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد همچنین افزود: جشنواره‌های نقاشی، شب شعرها، فضاهای ادبی و موسیقی و حتی فیلم های سینمایی و انیمیشن با موضوع فردوسی و شاهنامه در این دوره خلق شده و این یعنی غنای فرهنگی که سبب زنده شدن جریان هنری در مشهد شده است. در عرصه اجتماعی و ورزشی نیز اتفاقات مناسبی در این دوره روی داده و امیدوارم این جریان ادامه یافته و متوقف نشود.

وی تصریح کرد: امروز مردم فردوسی و توس را بیشتر از ۴ سال گذشته می‌شناسند و امیدوارم جریان های مردمی این حرکت را به پیش ببرند. در توس هنوز جای کار فراوان است و تنها قطره ای از دریای شایستگی آن به اجرا درآمده است. ما در توس میلیمتری کار کردیم و مردم قدرشناس کیلومتری دیدند و تقدیر کردند و از این موضوع ما و مردم خوشحالیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات