کنترل هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده طارم سفلی

کنترل هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده طارم سفلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری گفت: عملیات مقابله با آفت هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده طارم سفلی با حضور محیط بانان و همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بلافاصله پس از شناسایی آغاز شد.

وی افزود: میزان طغیان و هجوم این آفت در اراضی جنگلی حسن آباد منطقه حفاظت شده طارم سفلی بسیار وسیع است و در راستای تخریب تنها جنگل های بلوط منطقه پیش می رود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به ضرورت مقابله با این آفت پیش از بالدار شدن و افزایش قدرت تهاجمی، افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در قالب سه تیم ۱۵ نفره در منطقه حفاظت شده طارم سفلی در کنار نیروهای یگان منابع طبیعی و آبخیزداری استان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود درحال مقابله با آفت مورد بحث در جنگل های طارم سفلی با محلول BT شدند.

طاهری ادامه داد: پروانه دم قهوه ای آفتی برگ خوار و همه چیزخوار به طول ۱۴تا ۱۵ میلی متر است که به درختان جنگلی حمله ور می شود و قدرت تکثیر بالایی دارد؛ در صورت عدم مبارزه با آن می تواند موجب تضعیف، تخریب و از بین رفتن درختان و اراضی جنگلی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین یادآور شد: لاروهای این آفت در مراحل اولیه زندگی زرد رنگ هستند و به تدریج با افزایش سن رنگ آنها به قهوه ای تیره تبدیل می شود.

استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل با میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین با۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند؛ البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات