رفع تصرف اراضی ملی تالاب بین المللی قوری گل

رفع تصرف اراضی ملی تالاب بین المللی قوری گل

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بستان آباد گفت: در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پس از اخذ دستور قضایی مقدار ۱۳۶۶ متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده قوری گول که بصورت غیرمجاز تصرف و اقدام به ساخت و ساز در محل شده بود در معیت نیروی محترم انتظامی شهرستان رفع تصرف شد.

محمدرضا فقهی فرهمند افزود:حفاظت از اراضی ملی حفاظت شده از اولویت‌های اصلی این اداره بوده و انجام گشت و کنترل و نظارت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت به ‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های ملی در مناطق حفاظت شده از مهم‌ترین اقدامات این اداره در زمینه حراست از عرصه‌های ملی است.

فرهمند گفت:در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری  اداره حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی حفاظت شده با صدور اخطاریه مبنی بر رفع تصرف، در صورت عدم تمکین با تشکیل پرونده قضایی، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت عمومی در امر حفاظت از عرصه‌های ملی ادامه داد: از همه مردم به ‌ویژه ساکنان محلی در اطراف منطقه حفاظت شده قوری گول تقاضا می‌شود که برای جلوگیری از تصرف و تخریب غیرقانونی اراضی ملی و حفظ این میراث گران بها، که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه و رسالتی عمومی و همگانی است، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان را یاری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بستان آباد از شهروندان خواست قبل از هرگونه اقدام برای خرید زمین در مناطق اطراف تالاب قوری گول از ملی یا غیرملی بودن و همچنین قرار گرفتن زمین در داخل یا خارج منطقه حفاظت شده اطمینان حاصل کنند و هماهنگی لازم را با ادارات ذیربط داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات