سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست ابلاغ شد

سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، حسن اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: مساله محیط زیست در جامعه کنونی به یکی از چالش های اصلی و مهم کشور تبدیل شده است که به اعتقاد کارشناسان و متخصصان امر ، افزایش آگاهی مردم در حفاظت از محیط زیست  ،برنامه ریزی و مدیریت در خصوص کاهش عوامل آسیب زا به محیط زیست بسیار پررنگ و حایز اهمیت به شمار می رود که در این مسیر باید با تقویت آموزش همگانی و استفاده از فرهنگ به عنوان عامل تعیین کننده رفتار افراد به این مهم دست یافت.

اکبری افزود: محیط زیست -میراثی ارزشمند برای آیندگان- ، مدیریت زباله و مدیریت پسماند ، کاهش شکار ، رعایت حقوق گیاهان و جانوران ، مدیریت مصرف حامل های انرژی، تخریب طبیعت و.... از جمله مهمترین موضوعات اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی عنوان کرده است، گفت: سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست بر همین مبنا در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده و بر اساس آن کلیه دستگاههای اجرایی ملزم به انجام اقدامات موثر در راستای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست بنا به حوزه کاری و فعالیت دستگاهی خود در جامعه می باشند .

اکبری تدوین و ابلاغ این سند را که شامل تمام دستگاههای اجرایی در استان  بوده و بر اساس آن برای هر دستگاهی وظیفه یا وظایفی تعریف شده را مبنایی بر مطالبه گری قانونی از طرف حفاظت محیط زیست عنوان کرد و اظهار کرد : تمام دستگاههای اجرایی استان بر اساس این سند ملزم به فعالیت در حوزه فرهنگ سازی محیط زیست هستند وباید با توجه به زمانبندی که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد نسبت به برنامه ها  و فعالیت های خود در این حوزه در سال ۱۴۰۰ اقدام و بصورت منظم و مستمر ارائه گزارش عمکلرد داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یادآور شد که اگر این سند توسط دستگاه ها و نهاد ها به درستی و حساسیت اجرایی و عملیاتی شود، شاهد تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ سازی محیط زیستی دراستان و کشور خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات