مقره‌های یکی از خطوط حیاتی برق خوزستان تعویض شد

مقره‌های یکی از خطوط حیاتی برق خوزستان تعویض شد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امیر زبیدی" افزود: خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار، در پایداری کریدور شمال –مرکز و مرکز به جنوب اهمیت بالایی دارد و لازم بود جهت ورود به فصل گرم مقره‌های دارای اشکال و ضعف عایقی آن تعویض شود.
وی ارزش سرمایه گذاری تعویض مقره‌های این خط را بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تعداد ۳۶۹ بشقاب مقره دارای اشکال و ضعف عایقی در ۱۱۸ دکل از خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار با یک عملیات یک ماهه و خاموشی این خط تعویض شد.
مدیر امور بهره برداری ناحیه غرب اهواز در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: اهمیت این اقدام به این دلیل است که اشکال وضعیت عایقی در مقره‌های خطوط باعث شکست عایقی و قطعی خطوط و به تبع آن عدم پایداری شبکه برق می‌شود.
زبیدی با اشاره به سختی‌های اقدام انجام شده، اضافه کرد: وجود معارضان به دلیل زمین زراعی، سخت‌گذر بودن مسیرهای دسترسی به دلیل وجود کشتزار از جمله مشکلات تعویض مقره‌های خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سد گتوند- علی بن مهزیار بوده است.
بر اساس این گزارش، مصرف برق در خوزستان رشد افزایشی خود را از هفته‌های قبل شروع کرده و تولید برق نیروگاه برق‌آبی نیز به دلیل خشکسالی کاهشی شده است. در این بین بهینه‌سازی و آماده سازی شبکه برق خوزستان با تمام تلاش در حال انجام است تا در روند برق‌رسانی خللی وارد نشود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات