دیدار وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان با مسئولان شرکت آب و نیرو

دیدار وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان با مسئولان شرکت آب و نیرو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این دیدار توانمندی‌های شرکت آب و نیرو در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ توسط بهروز مرادی معاون برنامه‌ریزی شرکت معرفی و ظرفیت‌های موجود برای تکمیل پروژه‌های برون مرزی تبیین شد.
در ادامه توردوبیف وزیر انرژی و صنعت قرقیزستان طی سخنانی به بیان ظرفیت و نیاز‌های اجرایی زیرساخت تامین انرژی در این کشور از دوجنبه نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی پرداخت.
وی با اشاره به سیاست‌های جدید دولت قرقیزستان برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر از بخش خصوصی افزود: برای بازسازی نیروگاه‌های کوچک و قدیمی برق‌آبی و مشارکت در ساخت نیروگاه برق‌آبی آبشاری نارین به همکاری متخصصان ایرانی و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیاز داریم.
در پایان این جلسه مقرر شد معاون وزیر انرژی و صنعت از طرف قرقیزستانی و مدیر طرح‌های خارج از کشور از طرف ایرانی، مفاد تفاهم‌نامه‌‎ای را بر اساس این جلسه و مفاد مرتبط سند دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و قرقیزستان در سال 2019 آماده نمایند تا پس از توافق به امضای طرفین رسیده و سپس، اقدامات بعدی برنامه‌ریزی و اجرا شود.
لازم به ذکر است، درحال حاضر 90 درصد برق تولیدی در قرقیزستان از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی تامین می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات