2 نیروگاه خورشیدی در استان کرمان با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال افتتاح شد

2 نیروگاه خورشیدی در استان کرمان با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز سه‌شنبه دو نیروگاه خورشیدی استان کرمان در منطقه راور به ظرفیت‌های یک مگاوات و 518 کیلووات توسط "رضا اردکانیان" وزیر نیرو در هفتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به نقل از این گزارش، نیروگاه خورشیدی 518 کیلوواتی راور با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده و قادر است سالیانه حدود 876 هزار ‌کیلووات‌ساعت انرژی پاک را به شبکه سراسری برق کشور تزریق کند.

این گزارش می‌افزاید، بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی هر ساله مانع از انتشار 600 تُن گاز گلخانه‌ای به محیط‌زیست‌محیطی می‌شود، همچنین این پروژه سالیانه از مصرف 192.5 لیتر آّب جلوگیری می‌کند و با صرفه‌جویی 250 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سال به صرفه‌جویی ذخایر سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد.

همچنین احداث نیروگاه‌ یاد شده در دوره ساخت و بهره‌برداری برای 6 نفر اشتغال مستقیم و برای 15 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، ساخت نیروگاه‌ یک مگاواتی در منطقه راور نیز با میزان سرمایه‌گذاریِ 100 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 1.77 هکتار، از سوی بخش خصوصی و همچنین ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 42 نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری انجام شده است و توانایی تولیدِ سالیانه یک میلیون و 752 هزار ‌کیلووات‌ساعت انرژی را دارد.

بنا بر این گزارش، با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ یک مگاواتی خورشیدی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف معادل 500 هزار مترمکعب معادل گازطبیعی در سال، از انتشار سالانه 1200 تُن آلاینده‌های زیست‌محیطی گلخانه‌ای نیز جلوگیری خواهد شد، همچنین احداث این نیروگاه‌ خورشیدی می‌تواند از مصرف سالیانه 385 لیتر آبی که معمولاً در نیروگاه‌های حرارتی برای تولید برق مورد نیاز است، بکاهد.

این گزارش حاکی است، در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر احداث شده در استان کرمان 59.6 مگاوات است که شامل 47.22 مگاوات نیروگاه خورشیدی مگاواتی و 12.34 مگاوات سامانه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب مشترکان است.

شایان‌ذکر است، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی (کوچک مقیاس) نصب شده در استان کرمان 1112 واحد نیروگاهی است که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به 1300 سامانه برسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات