شروع حفاری خط ۴ مترو گواهی بر اهتمام جدی شورای  ...

شروع حفاری خط ۴ مترو گواهی بر اهتمام جدی شورای ...

شروع حفاری خط ۴ مترو گواهی بر اهتمام جدی شورای پنجم در جهت توسعه خطوط قطارشهری است/ خط یک مترو، نیازمند ۶۰ واگن جدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، علیرضا شهریاری در حاشیه مراسم آغاز عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری مشهد با بیان اینکه شورای پنجم اهتمام و توجه ویژه‌ای نسبت به توسعه خطوط مترو داشته و حفاری چهارمین خط قطارشهری با مصوبه شورای شهر و تخصیص اعتبار لازم امروز آغاز شد، اظهارکرد: این اقدام نشان از عزم جدی شورای شهر مشهد در جهت توسهه خطوط مترو است؛ در ابتدا قرار بود عملیات حفاری این خط با دستگاه TBM جدیدی انجام شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دستگاه حفار از انتهای امامت و از خط ۳ به این خط انتقال یافت.

شهریاری با بیان اینکه خط ۴ یکی از مهمترین خطوط مترو شهر مشهد است چرا که دو محدوده محروم را از هسته مرکزی شهر به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: بدون شک با تکمیل خطوط قطارشهری و ایجاد دسترسی از نقاط مختلف شهر به یکدیگر گام اثرگذاری در جهت رفاه حال شهروندان برداشته می‌شود.

وی با اشاره به خط ۳ مترو مشهد، افزود: شورای پنجم تاکید ویژه‌ای داشت که ایستگاه‌های حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری در همین دوره به بهره‌برداری برسد و حتی اعتبار لازم نیز اختصاص یافت و به قرارگاه خاتم الانبیاء پرداخت شد ولی متاسفانه این مهم در نیمه نخست امسال محقق نمی‌شود.

وی از کمبود ۶۰ واگن در خط ۱ خبر داد و تصریح کرد: از مدت‌ها قبل پیگیر ورود واگن‌های جدید بودیم ولی بخاطر تحریم‌ها امکان آن وجود نداشت؛ درحال حاضر نیز برای جبران این کمبود با شرکت مپنا قرارداد بسته شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در پایان با اشاره به افق ۴۰ میلیونی زائر در این شهر، گفت: حلال مشکلات ترافیکی مشهد توسعه مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و مجلس بتوان گام‌های اساسی در این جهت برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات