دو افتتاح بزرگ در شهر

دو افتتاح بزرگ در شهر

دو افتتاح بزرگ در شهر

شنبه
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا لایحه اصلاح مصوبه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر، طرح اختصاص اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار و لایحه نامگذاری یک بوستان و یک تقاطع غیرهمسطح به بحث اعضا گذاشته شد.

در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی لوایح اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی علویه و خرید اراضی متصرفی متعلق به آقای حمید سالمیان، آیین‌نامه مشوق‌های حوزه کتاب، لوایح نرخ کرایه مینی‌بوس در خطوط با مسیر کوتاه و آیین‌نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار در ناحیه نوآوری و فناوری مشهد در دستور کار بود. در کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار نیز گزارش دفتر توسعه محله اسماعیل‌آباد بررسی شد.

صبح شنبه گروهی از اعضای شورا در آیین بهره برداری از پروژه اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به بنای تاریخی هارونیه و رونمایی از مجسمه‌های «رستم و سهراب» و «رستم دیوبند» به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حاضر شدند و شب شعر «حماسه» نیز با حضور محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.
یکشنبه
در کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست این هفته، اسناد الگوی توسعه و طرح تفصیلی پیشنهادی محدوده منفصل تفصیلی قرقی و مهرگان و استفساریه در خصوص کارمزد تسهیلات برای احداث مجتمع های ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده مورد بررسی اعضا قرار گرفت و کمیته های نظارتی در مناطق ۲، ۹، ۱۱و ثامن تشکیل جلسه دادند.
همچنین کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها به بررسی لایحه نحوه توافق با مالکان در خصوص احداث رود پارک پرداخت.
آیین بهره‌برداری از زیرگذر تقاطع غیرهمسطح زندگی نیز با حضور محمدرضا حیدری، رئیس و جمعی از اعضای شورا، صبح روز یکشنبه برگزار شد.
دوشنبه
صد و سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و طی آن طرح نامگذاری معابر سطح شهر بنام فعالان و صنعتگران اقتصادی، نامگذاری یک بوستان و یک تقاطع غیر همسطح، آیین نامه اجرایی کمیته نما،
اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی علویه، لایحه همکاری با آستان قدس رضوی در فرایند صدور اسناد استیجاری و تصرفات صورت گرفته در اراضی آستان قدس رضوی در محلات هدف بازآفرینی، اصلاح مصوبات خرید و تامین ناوگان اتوبوسرانی و طرح استفاده از خودروهای برقی در مسیرهای دسترسی مطب پزشکان منطقه احمدآباد به تصویب رسید.
در حاشیه این جلسه هم از نفرات برتر سومین مرحله جشنواره ملی نقالی و شاهنامه‌خوانی کودک و نوجوان کشور تقدیر شد.

در ادامه هم جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری از روابط عمومی شورای شهر به مناسبت روز روابط عمومی تقدیر کردند.
بررسی لوایح تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ موسسه شهرآرا و بودجه سال ۱۳۹۸ همچنین گزارش حسابرسی و تباصر تفریغ بودجه ۱۳۹۷-۱۳۹۸ در جلسه کارگروه تخصصی بودجه و حسابرسی شورا آخرین رویداد دوشنبه بود.
سه شنبه
تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از ملی پوشان مشهدی تنیس و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری، بازدید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از پروژه مشارکتی علویه واقع در پنجتن ۴۷ و بازدید رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به همراه جمعی از دانشجویان شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از کارخانه نوآوری و مرکز رصدخانه شهری از رویدادهای روز میانی هفته بود.
چهارشنبه
مجتبی بهاروند، عضو شورای شهر مشهد صبح این روز به همراه مدیران شهری از میدان بار سپاد بازدید کرد و در جلسه کارگروه تسهیل کمیسیون اقتصادی نیز نامه گروه سرمایه گذاری اقتصادی و تحقیقاتی انبوه سازان هشتم پیرامون مشکلات موجود در خصوص پروژه‌های محور صاحب الزمان(عج) و مباحث مربوط به پروژه کوهسر واقع در انتهای بلوار هاشمیه مطرح شد.
پنجشنبه
آیین بهره‌برداری از چند پروژه بزرگ مدیریت شهری مشهد با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد و در جریان این مراسم عملیات حفاری خط ۴ مترو و خط ۳ مترو از مسیر غرب، عملیات اجرایی بهسازی امتداد ۷۵متری رضویه و رونمایی از طرح‌های نوآورانه و سامانه شهروندسپاری انجام شد.

همچنین پارک 5 هکتاری اردیبهشت باحضور امام جمعه مشهد، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد افتتاح و بهره برداری شد.

در جلسه کارگروه تخصصی-پژوهشی عمران شورا هم بررسی رعایت الزامات مصوبه تغییر عرشه پل نمایشگاه و طرح پژوهشی تثبیت خاک‌های مسئله‌دار از طریق فعال‌کننده بازی و با استفاده از پسماندهای صنعتی و خانگی در دستور کار بود.

ضمن اینکه مراسم درخت‌کاری به مناسبت روز اهدای عضو باحضور شهناز رمارم، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد در روز جمعه برگزار شد.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات