اجرای نخستین پروژه در بخش راه آهن با قیمت مقطوع
معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای نخستین پروژه ساخت راه آهن با قیمت مقطوع درکشور خبر داد و گفت: مقطوع سازی نیازمند درنظر گرفتن شرایط منطقه ای است که براساس آن تصمیم گرفته می شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای قیمت مقطوع در پروژه های ریلی کشور، افزود: این طرح به تازگی شروع و نخستین بار هم با چند پروژه زیرسازی و روسازی راه آهن شروع شده است و در آینده به تدریج این موضوع توسعه پیدا می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه اجرای قیمت مقطوع هم به نفع پیمانکار است و هم به نفع کارفرما، بیان کرد: قیمت مقطوع در هر پروژه و هر منطقه متفاوت است و طبیعی است که در مناطق کوهستانی و صعب العبور قیمت ها به نسبت دیگر منطق جغرافیایی گران تر تعیین می شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت مقطوع در روسازی و ساخت ساختمان براساس منطقه بندی نیست، گفت: منطقه بندی مربوط به پروژه های زیرسازی است که شامل عملیات خاکی برای زیر سازی می شود اما برای نوسازی که عملیات آن برروی زیرسازی انجام می گیرد و شامل ساخت تونل و دیگر مسایل نمی شود، قیمت مقطوع در مناطق تفاوتی ندارد.
صادقی بابیان اینکه فقط مقداری ضرایب منطقه ای بر قیمت مقطوع مناطق مختلف تاثیر می گذارد و تفاوت قیمتی چندانی با یکدیگر ندارد، بیان کرد: مقطوع سازی نیازمند درنظر گرفتن شرایط منطقه ای است که براساس آن تصمیم گرفته می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به منطقه ای بودن زیرسازی پروژه ها اظهار داشت: در این طرح کشور به سه منطقه دشت، تپه ماهور و کوهستانی تبدیل شده و برای هر قسمت قیمتی واحد درنظر گرفته میشود.
صادقی افزود: قیمت اجرای پروژه بر اساس منطقه جغرافیایی و توپوگرافی، خاص خود است و در یک استان قیمت اجرای جادهای که در تپه ماهور واقع شده با قیمت اجرا جادهای که در کوهستان واقع شده، متفاوت است.
نظرات