طرح گلخانه کُروی گیاهان...

مورخ سوم خرداد 1400 و به پیشنهاد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، طرح گلخانه کُروی گیاهان گرمسیری در هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد - سید علیرضا رسولی در خصوص این موضوع، گفت: طرح گلخانه مورد اشاره به منظور ایجاد محیطی طبیعی و متفاوت در دستور کار این سازمان در سال ۱۴۰۰ است که علاوه بر اینکه می توان گیاهان گرمسیری را در آن تولید نمود، محیطی مناسب و زیبا برای آشنایی شهروندان با این دسته از گیاهان خواهد شد که با عنایت به نوع سازه و طراحی داخلی آن پاسخگوی بخشی از تفریحات و علاقه مندی های شهروندان عزیز در مقوله تولید و حفظ گیاهان خواهد بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در ادامه اشاره کرد در صورت تایید مراجع و تامین اعتبار ریالی، می توان ظرف کمتر از یکسال این سازه که از نوع ژئودزیک بوده و محیط داخلی آن را بر اساس محیط و فضا از متراژ تخمینی ۷۰۰ مترمربع تا 4500 متر مربع پیش بینی می شود ایجاد کرد.

گفتنی است این سازه با ارتفاع ۲۰ متر و بر اساس طراحی و محاسبات سازه می تواند بخشی از اهداف زنجیره گردشگری (طبیعی) شهر میراث جهانی یزد را پاسخگو باشد چرا که محیط زیبا و جذاب در بر خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات