تیمار، درمان و رها سازی یک پرنده بوتیمار در شهرستان نایین

تیمار، درمان و رها سازی یک پرنده بوتیمار در شهرستان نایین

تیمار، درمان و رها سازی یک پرنده بوتیمار در شهرستان نایین

یک پرنده بوتیمار کوچک مورد حمایت سازمان حفاظت محیطزیست پس از مراقبت و تیمارداری در زیستگاه های شهرستان نایین رها سازی شد.

به گزارش«پارما» علیرضا رضایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: یک پرنده بوتیمار کوچک مدتی قبل و به دلیل مصدومیت توسط دوستداران طبیعت تحویل محیط‌زیست شهرستان نایین شده بود .

وی گفت: این پرنده پس از انجام مراقبت های لازم و تیمار داری با اطمینان از بازگشت به طبیعت در زیستگاه های شهرستان نایین رها سازی شد.

وی با بیان اینکه بوتیمار کوچک از جمله پرندگانی است که در فهرست حمایت سازمان محیط زیست قرار دارد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه از پرندگان نایاب، کمیاب یا مصدوم مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند .

رضایی تصریح کرد: عواملی همچون ناتوانی به دلیل حضور در محیط شهری، مصدومیت توسط متخلفان شکار و صید، ضعف و نیافتن غذای مورد نیاز و برخورد با خودروهای بوری ازمهمترین تهدیداتی است که همواره برای پرندگان خطر آفرین است.

بوتیمار کوچک از خانواده حواصیلیان است این پرنده بسیار کوچکتر از حواصیل های دیگر است و اکثرا در مناطق با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده به سر برده، و در با تلاق های پر درخت و نزدیک به آب آشیانه می سازد و از ماهی ها ،حشرات و دوزیستان تغذیه می کند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات