برگزاری نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان برخوار در سال 1400

برگزاری نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان برخوار در سال 1400

نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان برخوار در سال جدید برگزارشد.

به گزارش "پارما" رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار اظهار داشت: نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان برخوار در سال جدید با حضور مهندس خدایی معاون فرماندار و رئیس کارگروه و دیگر اعضاء با محوریت ساماندهی محل دفن زباله های شهری و روستایی و تفکیک زباله از مبدأ ، برگزارشد.

محمد ولید مغربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست و دبیر کارگروه پسماند شهرستان برخوار دراین خصوص گفت : دراین جلسه در راستای کاهش میزان تولید زباله، با اجرای برنامه تفکیک زباله از درب منازل با همکاری دهیاری ها پیرامون فرهنگ سازی و آموزش برای شهروندان ، تصمیم گیری شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت :بی توجهی به مسئله مدیریت پسماند عامل تهدید زیست بوم و سلامتی افراد در سطح شهرستان و بین آحاد مختلف جامعه است.

وی تعلل در این امر را خیانت به حفظ آرامش و سلامت مردم دانسته و بر ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ بعنوان بازوی مدیریت پسماند تأکید نمود و اظهار داشت: هر چقدر از مدیریت صحیح پسماندها فاصله بگیریم هزینه های زیست محیطی بیشتر خواهد شد.

معاون فرماندار در این جلسه گفت : همشهریان گرامی می توانند با جدا سازی زباله های خشک و تر در منزل و محل کار، کمک مؤثری در حفظ محیط زیست و طبیعت کنند.

وی افزود: به عنوان مثال بطری های پلاستیکی (نوشابه، آب معدنی ) بیش از 300 سال و شیشه بیش از هزار سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شوند. بنابراین با جداسازی و استفاده در چرخه بازیافت به تولید مواد مصرفی کمک می کند و نیز در کاهش تولید زباله کمتر در محل دفن زباله ها بسیار مؤثر است.

در راستای بهبود فرهنگ مدیریت پسماند، مقرر گردید بخشداران نسبت به تشکیل جلسه با دهیاران و شوراها به منظور فرهنگ سازی و نحوه مدیریت پسماند در سطح شهرستان اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات