توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در  ...

توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در ...

توجه ویژه شورای پنجم به موضوعات زیربنایی شهر در راستای تحقق زندگی مطلوب برای شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس،‌‌‌ محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد از پروژه‌های مسکونی مشارکتی علویه و زندگی، اظهارکرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما، کمبود و ناتوانی برخی از اقشار در تامین مسکن مناسب بوده و بسیاری از نارسایی‌ها و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی همچون بالارفتن سن ازدواج و کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و... متاثر از این عامل است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت سرمایه‌گذاران، موسسات خیریه و شهرداری اجرایی شده است، گفت: یکی از رویکردهای مهم کمیسیون اقتصادی و کمیسیون مناطق کم‌برخوردار شورای پنجم حمایت از چنین پروژه‌های بود؛ پروژه مشارکتی علویه در اواخر سال ۹۶ به تصویب شورای شهر رسید و با توجه به جامعه هدف این پروژه که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و توان‌یاب است، بهای پروانه و عوارض ورود به محدوده بخشوده شد و ۱۲هزار متر زمین به بهای کارشناسی به آن اختصاص یافت.

به گفته وی، با بخشودگی بهای مجوزهای ساختمانی در این پروژه، مدیریت شهری به منظور حمایت از احداث مسکن باکیفیت در این مناطق و حمایت از جامعه هدف به طور متوسط به واحد۲۰۰ میلیون ریال غیر مستقیم کمک نموده و نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی نیز برای افراد تحت پوشش وام‌ها و کمک‌های بلاعوض اعطا کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با اشاره به پروژه ۲۱۲۰ واحدی زندگی که با مشارکت بخش‌ خصوصی و شهرداری با سرمایه‌گذاری ۵۴۴ میلیارد تومان به نرخ سال ۹۷ شروع شده، افزود: این پروژه، یکی از پروژه‌های بزرگ و زیربنایی مشارکتی در شورای پنجم است.

ودیعی اضافه کرد: ساخت چنین پروژه‌هایی از جنبه‌های مختلف برای شهر آورده داشته و ارزش افزوده از جمله بهبود شرایط زندگی و ارتقای سطح ساخت‌وسازهای حاشیه شهر، مسکن مناسب و باکیفیت برای اقشار کم‌درآمد، اشتغال برای صنوف مختلف خدماتی مربوط به ساختمان در طول دوره ساخت و بهره برداری همچنین فضاها و امکانات مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی مذهبی، بهداشتی، رفاهی و تجاری مورد نیاز ساکنین را فراهم می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: توجه شورای پنجم نسبت به مسائل زیربنایی شهری کاملا مشهود بوده و یکی از مصادیق این راهبرد اساسی در تعریف پروژه‌های مسکونی مشارکتی ویژه اقشار کم‌درآمد در حاشیه شهر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در ادامه گفت: علاوه بر همه مزیت‌های این پروژه تنها با اجرای پروژه زندگی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در طول ۵ سال اشتغال‌زایی شده که در این روزگار بیکاری دستاورد ارزشمندی است؛ وعلاوه‌ بر این، موجب رونق صنایع وابسته به حوزه ساخت‌وساز نیز می‌شود.

ودیعی با بیان اینکه شورای شهر با مصوبات مختلف برای این گونه پروژه‌های مشارکتی و اختصاص زمین و پروانه، در جهت استفاده از اموال راکد و بلااستفاده شهرداری، در جهت رفاه شهروندان و نیز مولدسازی دارایی‌های شهری گامی برداشت، تصریح کرد: در این پروژه‌ها، فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی، بازی کودکان، بهداشتی و تجاری و ... نیز پیش‌بینی شده که پاسخگوی بخش عمده نیاز ساکنان خواهد بود.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد - ودیعی -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات