به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در آستانه هفته محیط زیست؛بازدید مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان از پارک ملی قمیشلو

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در آستانه هفته محیط زیست؛بازدید مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان از پارک ملی قمیشلو

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در آستانه هفته محیط زیست؛ بازدید مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از پارک ملی قمیشلو

به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی و در آستانه هفته محیط زیست؛ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با همراهی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو بازدید به عمل آورد .

به گزارش«پارما» در راستای تحقق شعار جهانی روز تنوع زیستی 22 می با عنوان ما بخشی از راه حل طبیعت هستیم ، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با همراهی ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان،برخی از معاونان و مسئولان ستادی و محیط بانان از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو بازدید به عمل آورد .

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در راستای آشنایی مدیران صنایع بزرگ با مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ضرورت حفظ نگهداری ذخایر ژنتیک ،کارکردها و خدمات اکوسیستمی که توسط محیط زیست در مناطق تحت مدیریت ارائه می شود؛ در سال جاری، مجموعه ای از بازدیدها را برای فعالان صنعتی استان برگزار می کند .

در این راستا نخستین بازدید توسط منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان صورت گرفت که حیات وحش منطقه از جمله آهو، میش، کل بز را از نزدیک مشاهده کرد .

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو با مساحت 113 هزار هکتار در 45 کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برف‌ گیر است .

این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از 371 گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن ، میش، کل بز، گرگ، کبک، تیهو و کفتار است .

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، 2 پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات