اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه

اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا کاکاوند" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه آغاز می‌شود، در حالی که کمتر از یک سوم فاضلاب این شهر تصفیه شده و به دلیل کمبود اعتبار اجرای این پروژه به تأخیر افتاده است.
وی افزود: برای تکمیل واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار سه ساله به سرانجام برسد.
وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌های استان در بلندمدت افزود: به‌جز سد گاوشان که حدود هزار لیتر در ثانیه آب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند، مابقی منابع تامین آب از منابع زیرزمینی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۲ هزار لیتر در ثانیه کمبود آب در استان داریم که هزار و ۵۰ لیتر آن مربوط به شهر کرمانشاه است.
کاکاوند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار نفر در روستا‌های کرمانشاه در معرض تنش آبی قرار گیرند و در حوزه شهر‌ها این تعداد به ۳۴۱ هزار نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷۸ هزار متر مکعب کمبود مخازن آب در استان داریم که ۱۱۴ هزار متر مکعب آن مربوط به شهر کرمانشاه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: برای مدیریت وضعیت کم آبی استان، در حوزه تجهیزات قرارداد‌هایی منعقد شده و پروژه‌های نیمه کاره که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند در اولویت قرار دارند که برای تکمیل همه پروژه‌های نیمه تمام هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کاکاوند در پایان افزود: در فروردین پارسال ۵۴ روستای استان آبرسانی سیار شدند که این تعداد امسال به ۱۲۸ روستا رسیده و پیش‌بینی می‌شود این میزان در ماه‌های گرم سال به ۳۰۰ روستا برسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات