فصل تازه در شهرداری ساری

فصل تازه در شهرداری ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، شهرداری نهاد خدماتی اجتماعی است که برابر ماده 65 قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارای بودجه‌ای است که پس از تصویب شورای شهر قابلیت اجرا دارد. این بودجه از محل عوارض و درآمدهای مستمر و موقت تأمین‌شده و از صندوق ذخایر ارزی و بودجه‌های دولتی هیچ‌گونه وجهی به شهرداری‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وضعیت اقتصادی کشور متأثر از شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌ها قرارگرفته است و شهرداری‌ها نیز متأثر از این شرایط با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند در این شرایط ادامه فعالیت‌های عمرانی، سخت و مدیریت هزینه بسیار دشوار است.

جواد طالبی سرپرست شهرداری ساری که پیشینه‌ای از  تلاش بی‌وقفه در کارنامه خود در شهرداری دارد این بار نیز در مسند مدیریت شهری با ایجاد فضای تلاش، همدلی و جدیت، بازگشت دوباره کار را مبتنی بر آبادانی و جلب اعتماد اجتماعی به ارمغان آورده است.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی باهدف کاهش هزینه‌های برون‌سپاری و پاسخ به مطالبات مردمی با حفظ کرامت انسانی، رعایت انضباط اداری، توجه به عمران و آبادانی محیط شهری، افزایش سرانه فضای سبز و توجه به نشاط اجتماعی، بازسازی و احیاء بافت کهن نکاتی است که سرپرست شهرداری ساری در بدو ورودش در مسند مدیریت شهرداری تأکید کرد و عزمش را برای تحقق موارد مطروحه جزم کرد.

هم‌افزایی همکاران در دوایر مختلف

در نخستین جمعه پس از حضور جواد طالبی در سمت سرپرستی شهرداری ساری تمامی دوایر و سازمان‌های تابعه شهرداری ساری برای آبادانی، پاکیزگی شهری و خدمت به شهروندان که مقرر است مستمر ادامه یابد حاکی از آن است که کار بی‌وقفه دوباره به شهر بازگشته است.

جمعه‌های هر هفنه جهت تحقق گزاره یک جمعه، یک شهر، یک شهرداری، رفت‌وروب و‌ نظافت خیابان‌ها و معابر سطح شهر، جمع‌آوری زباله، شستشوی جداول و کانال‌ها و لایروبی جوی‌ها به همت کارکنان خدمات شهری مناطق سه‌گانه شهرداری ساری و سازمان پسماند به شکل گروهی انجام شد و این فعالیت جهادی به‌طور مستمر ادامه دارد.

آزادسازی ماشین‌آلات تحت لیزینگ بعد از سال‌ها توقیف

توجه به عمران و آبادانی گامی مهم برای توسعه شهری و پاسخ به مطالبات شهروندی است که طالبی سرپرست شهرداری ساری با صحه گذاشتن بر این مهم فعالیت‌های چشمگیری را در مرکز استان به نمایش گذاشت که در جای خود قابل‌توجه است.

بنا بر آمار ثبت‌شده در حدود 18 روز گذشته 17200 عدد بلوک، 610 عدد نوه بتنی و 540 عدد جدول توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ساری تولیدشده است؛ ضمن اینکه طی این مدت 3756 عدد موزاییک تولید و 3336 عدد از سایت تولید این فرآورده، موزاییک جهت اجرای پروژه‌های سازمان و قسمتی از عملیات اصلاح هندسی پروژه‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.

سازمان عمران در این مدت حدود 192560 تناژ بتن تولید کرده و 82 مترمکعب از معابر و پروژه‌های هدف با استفاده از این فراورده تولیدی تحت فرآیند زیرساختی قرارگرفته است.

طی 18 روز گذشته سازمان عمران در بخش مناسب‌سازی تردد عابران پیاده، عملیات پیاده‌روسازی بلوار شهیدان فتح‌اللهی را به مساحت حدود 800 هدف‌گذاری کرده که این عملیات عمرانی مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

پروژه ساماندهی فاز سوم ابن شهرآشوب ساروی نیز به‌صورت شبانه‌روزی با عملیات تعریض و اصلاح هندسی در حال انجام است و بخش عمده‌ای از این طرح اجراشده و در مراحل پایانی قرار دارد.

نصب چند آب‌نما و بازپیرایی در میدان ساعت تا نوستالوژی ساروی‌ها زنده شود و اصلاح هندسی چهارراه آزادی هم از دیگر پروژه‌هایی است که فاز اجرایی آن به‌زودی شروع می‌شود.

با توجه به مشارکت شهرداری ساری در طرح احیا و بازسازی ساختمان پردیس سینمایی (سینما ایران)، عملیات اجرایی این پروژه در بافت مرکزی شهر، توسط سازمان عمران آغازشده و قرار است که این سازمان در فرآیند احداث ساختمان جدید نیز مشارکت مستقیم با متصدیان امر داشته باشد.

سازمان عمران در همین مدت پروژه فاز دوم احداث رفیوژ میانی خیابان ملامجدالدین از حدفاصل تقاطع خیابان آرش به سمت میدان شهدا را اجرا کرده که این پروژه در 2 لاین به طول 660 متر پایان‌یافته است.

پروژه اصلاح هندسی میدان و جزیره خیابان شهدای محراب در تقاطع پل گردن عملیاتی شده؛ در این پروژه حدود 220 متر جدول اجرا و تمامی مراحل اجرا توسط گروه‌های عملیاتی این سازمان به انجام خواهد رسید.

با تأکید طالبی سرپرست شهرداری ساری، پیگیری‌های اداری و حقوقی پیرامون آزادسازی ماشین‌آلات تحت لیزینگ انجام‌گرفته و بعد از سال‌ها توقیف، این سرمایه‌های شهرداری نیز به چرخه فعالیت و ناوگان حمل‌ونقل اضافه‌شده است.

ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در 2022

این کهن شهر خطه شمال به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 انتخاب‌شده است. فرصت بی‌نظیری که می‌توان موقعیت‌های گردشگری و دیگر امکانات ساری را در عرصه بین‌المللی برای گردشگران تعریف و تبیین کرد. این رویداد بزرگ که قرار است معرفی کننده فرصت‌های گردشگری مازندران و ساری باشد از دیگر برنامه‌های شهرداری است که با تمام توان در راستای اجرای هر چه‌بهتر آن تلاش می‌کند. تبلیغات محیطی در این زمینه توسط شهرداری شروع‌شده و قرار است با رویکرد مردمی این رویداد برگزار شود.

دبیرخانه کمیته شهر خلاق

توجه مدیریت شهری به حوزه فرهنگی نگاهی نو به تاریخ، فرهنگ و آداب و سنن این دیار کهن در مرکز مازندران است، حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌برداری از موزه‌های بوستان ولایت و افتتاح دبیرخانه کمیته شهر خلاق در ساری نشان از عزم جدی و همت بلند جواد طالبی سرپرست شهرداری ساری در اجرای پروژه‌های فرهنگی سطح شهر دارد که خود مقدمه‌ای است برای میزبانی این شهر از کشورهای عضو اکو در سال 2022 و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و استعدادهای خلاق برای شهری زیبا با نگاه توسعه افزون‌تر. شهر خلاق یکی از کمیته‌های یازده‌گانه در رویداد 2022 است که ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب‌شده و در مهرماه سال آینده پذیرای این کشورها خواهد بود.

راه‌اندازی شهرداری بافت کهن

بازسازی و احیاء بافت کهن و تاریخی ساری از دیگر اولویت‌های جواد طالبی برای حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی در مرکز استان است تحقق این مهم فضای تفریحی و گردشگری را برای شهروندان و گردشگران فراهم کند از این‌رو راه‌اندازی شهرداری بافت کهن در دستور کار قرار گرفت و مأموریت‌های این شهرداری با سرفصل احیای بافت تاریخی و بازگشت به گذشته در ریل توسعه به حرکت درآمد.

ترمیم مخازن پسماند سطح شهر ساری

سازمان پسماند شهرداری ساری اقدام به تعمیر و بازسازی مخازن پسماند سطح شهر کرده است و هدف از این اقدام رعایت اصول بهداشتی خدمات‌رسانی مناسبت‌تر به شهروندان مرکز استان است.

این سازمان باهمت و توانمندی نیروهای درون‌سازمانی، شست‌وشو، نصب چرخ و بازسازی و ترمیم این مخازن را آغاز کرده تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در ارتقای سطح بهداشت و زیبایی بصری در محیط شهری اثرگذار باشد. ترمیم مخازن پسماند از مطالبات شهروندان ساروی بود که در حال انجام است.

با توجه به اهمیت تفکیک زباله تر از خشک طی 18 روز گذشته شهروندان ساروی 9 هزار 511 کیلو پسماند خشک به سازمان پسماند شهرداری ساری تحویل دادند.

تکمیل پروژه سامانه پایش تصویری

سیستم پایش تصویری نمونه‌ای از امکانات و تجهیزات لازم برای کنترل ترافیک در معابر و میادین شهری است که توسط سازمان فاوا در سطح شهر نصب‌شده است. نصب دوربین‌ یکی از روش‌های مؤثر برای روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی و حمل‌ونقل و کاهش تصادف در محیط شهری است که تکمیل این پروژه جزء مأموریت‌های مهم این سازمان است که از سوی طالبی مدیریت شهرداری ساری مورد تأکید قرار گرفت که طی روزهای گذشته به پایان رسیده است.

خط کشی 17 هزار متر از معابر شهری

خط‌کشی محوری در معابر سطح شهر، رنگ‌آمیزی خطوط پیاده، طراحی اصلاح هندسی چهارراه ابن شهرآشوب و جابجایی و جانمایی چراغ راهنمایی جدید در چهارراه ابن شهرآشوب از اقدامات سازمان  مدیریت مهندسی وشبکه حمل‌ونقل شهرداری است.  این سازمان در همین بازه زمانی به طول 17 هزار متر از معابر شهری را خط کشی محوری و منقطع انجام داده است.

جمع‌آوری تابلو متصل به علائم ترافیکی، مستحکم سازی تابلو ترافیکی، نصب 2 عدد تابلو حاشیه نما، نصب 6 عدد استوانه ایمنی و جمع‌آوری استوانه ایمنی فرسوده و جایگزینی استوانه ایمنی جدید از دیگر اقدامات این سازمان طی 18 روز گذشته بوده است.

مجهز شدن بلوار امام رضا (ع) به تجهیزات آبیاری مکانیزه

آب‌رسانی مکانیزه و توسعه شبکه آب در بلوار امام رضا (ع) از اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری است که باهدف ارتقاء راندمان آبیاری فضای سبز، حذف آبیاری توسط آب شرب و کاهش هزینه‌های ناشی از آن صورت گرفته است.

کاشت گل‌های فصلی و درختچه‌ها در بلوارها، پارک‌ها و میادین شهری باهدف افزایش سرانه فضاهای سبز شهری، بهبود شاخص‌های سلامت و ایجاد نشاط شهروندان از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در دو هفته اخیر است و حفظ و نگهداری آن‌ها نیز مهم‌ترین اصل در این سازمان بوده که به‌طور پیوسته در حال انجام است.

یکی دیگر از اقدامات این سازمان ایجاد فضای سبز در پروژه اصلاح هندسی چهارراه ابن شهرآشوب بوده است که فضای زیبایی از درختچه و گل‌های رنگارنگ را برای شهروندان فراهم کرده است.

بهسازی و توسعه بازار ملامجدالدین

بازار ملامجد‌الدین به دلیل نزدیکی به کمربندی شرقی و غربی شهر ساری، دسترسی مسافران و گردشگران را به این مرکز خرید نزدیک کرده است، ازاین‌رو گسترش این بازار باعرضه اجناس متنوع مسافران بیشتری را به خود جذب کرده و به همان اندازه در ارتقای کمی و کیفی بازار نیز تأثیرگذار خواهد بود.

سرپرست شهرداری ساری با تأکید بر خدمات مطلوب و مناسب به شهروندان بهسازی و توسعه بازارهای تحت پوشش این شهرداری را در دستور کار قرارداد. با این دستور اجرای پروژه نیمه‌تمام فاز دوم بازار ملامجدالدین پس از 8 ماه توقف فعالیتش را آغاز شد؛ با پایان گرفتن این پروژه رفع نیازمندی‌های مردم در این حوزه تسهیل می‌شود.

نقشه‌برداری اطلاعات مکان قبور به کمک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)

نقشه‌برداری و بروز رسانی اطلاعات مکان قبور به کمک سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در آرامگاه عمومی شهر ساری از اقدامات این سازمان است که با راه‌اندازی این سیستم شناسایی مکان متوفی، واگذاری قبور، مدیریت توسعه آرامستان‌ها، بهره‌مندی در نظام اطلاع‌رسانی و شناسایی قبور، تحلیل مکانی و زمانی اطلاعات متوفیان مبتنی بر نقشه انجام می‌شود.

شهرداری‌های مناطق

در ادامه فعالیت‌های خدمات‌رسانی به شهروندان، شهرداری مناطق سه‌گانه با تأکید طالبی سرپرست شهرداری ساری مبنی بر خدمات‌رسانی عملیاتی و میدانی به شهروندان ساروی و پاسخگویی به مطالبات شهروندی فعالیت‌های گسترده‌ای را درزمینه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و زیباسازی در سطح شهر انجام دادند که می‌توان به‌ روکش آسفالت به مساحت 500 مترمربع معابر ،اجرای 2 سرعت کاه در بلوار امامزاده عباس، اجرای پروژه لوله کاروگیت در ورودی خیابان سلمان فارسی به طول 18 متر، اجرای موزاییک فرش به مساحت 20 مترمربع در منطقه یک، پیاده‌روسازی فرح‌آباد به مساحت 140 مترمربع، آسفالت خیابان نهضت به مساحت 600 مترمربع، روکش آسفالت کوچه توحید در مهدی‌آباد به مساحت 144 مترمربع، سنگ‌فرش خیابان ملت، روکش آسفالت کوچه توحید در مهدی‌آباد به مساحت 144 مترمربع در منطقه 2 و زیرسازی و آسفالت 6 هزار و 380 مترمربع از معابر و کوچه‌های منطقه سه اشاره کرد.

همچنین جمع‌آوری روزانه بنرو تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه، اخطار روزانه به تابلوهای غیرمجاز و داربست‌های فاقد مجوز نصب‌شده در سطح شهر، رنگ‌آمیزی حوض آب‌نما میدان امام حسین و مناطق الحاقی (دیوار و کلیشه به متراژ 1200 مترمربع)، پاک‌سازی زمینه نمای چوبی ساختمان ابن شهرآشوب جهت رنگ‌آمیزی و روغن‌کاری از دیگر اقدامات این مناطق طی 18 روز گذشته بوده است.  در همین مدت 36 اماکن متخلف توسط واحد کنترل و نظارت شهرداری ساری تعطیل‌شده است.

اکنون قطار پیشرفت شهری در ساری روی ریل خود درحرکت است تا به مقصدی که رضایت شهروندان این شهر زیبا و تاریخی را در بردارد، برسد. بی‌شک مردمان فرهنگ دوست مرکز استان، صبورانه شهرداری را در تحقق اهدافش یاری می‌رسانند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات