فراخوان جشنواره تنم زمین

فراخوان جشنواره تنم زمین

فراخوان جشنواره تنم زمین سازمان حفاظت محیط زیست ایران در نظر دارد برای حفظ و پاس‌داشت تجربه‌های نیکوکاران عرصه حفاظت از محیط زیست و با هدف گسترش دانش عمومی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و ارج نهادن به تلاش‌ها، با همکاری با پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، جشنواره‌ای با عنوان تنم، زمین «تجربه‌نگاری نیکوکاران محیط زیست» برگزار کند.

به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این سازمان از تمامی کسانی که به شکلی با اقدامات کوچک و بزرگ خود، به احیا و حفاظت محیط زیست ایران کمک کرده‌اند، دعوت می کند تجربیات خود را به صورت ارائه یک فایل ویدویی با مدت‌زمان حداکثر دو دقیقه، مستندکرده و آن را در اختیار دبیرخانه جشنواره قراردهند.

این دبیرخانه پس از بررسی آثار رسیده و صحت‌سنجی اقدامات، علاوه بر انتشار در فضای مجازی، آن‌ها را در قالب کتابچه‌ای با عنوان "تنم، زمین" مستندسازی می‌کند تا بتوان از این تجربیات استفاده کرد و در اختیار علاقه مندان قرار داد.

همچنین از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، پنج اقدام به عنوان اقدام برتر انتخاب، یک فیلم مستند از آنها تهیه و برای نمایش در اختیار شبکه مستند رسانه ملی یا شبکه‌های نمایش خانگی قرار می‌گیرد.

محورهای جشنواره تنم زمین بدین شرح است:

- آموزش و ترویج فرهنگ‌حفاظت از محیط زیست

- مشارکت در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان و آموزش جوامع محلی

- حفاظت از حیات وحش، ساخت آبشخور و تامین علوفه حیات وحش

- مدیریت پسماند و کاهش آلایندگی و بهبود تاب‌آوری سرزمین

-حفاظت از منابع آبی و تالاب‌ها

- حفاظت و احیای تنوع زیستی و پوشش گیاهی ارزشمند و اندمیک

-حفظ میراث طبیعی کشور و ترویج گردشگری پایدار

-مسوولیت اجتماعی ( بنگاه‌های اقتصادی، موسسات وشرکت های دولتی و غیردولتی )

و هرگونه اقدام و فعالتی که نقشی در احیا و حفاظت از محیط‌زیست دارد.

متقاضیان شرکت در جشنواره توجه داشته باشند که تجربیاتی که به صورت ویدیو برای دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند، باید به صورت افقی و به نسبت ابعاد 16:9 و یا 4:3 (Aspect Ratio) تصویربرداری شده باشد. اگر از گوشی همراه برای تصویربرداری استفاده می‌شود آن را به صورت افقی و ثابت قرارداده و تصاویر را ضبط کنید. زمان فایل‌های ارسالی حداکثر دو دقیقه و حجم آن حداکثر 50 مگابایت باشد.

از سوی دیگر صدای ویدیوهای ارسالی به صورت واضح و قابل شنیدن باشد؛ در این راستا می توان از هدفون یا هندفری در هنگام ضبط ویدیو استفاده کرد.

متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند پس از تهیه ویدیو مورد نظر، با مراجعه به تارنمای این جشنواره به آدرس www.tanamzamin.ir در قسمت شرکت در جشنواره، یا با استفاده از ربات تلگرامی جشنواره به آدرس @tanamzamin، با پرکردن فرم مشخصات، فایل ویدیویی را به پیوست ارائه دهند.

از متقاضیانی که امکان تصویربرداری برای شرکت در جشنواره را ندارند، تقاضا می‌شود تجربیات خود را به صورت فایل صوتی و متنی ارائه دهند. در این راستا هنگام پرکردن فرم مشخصات فردی گزینه «امکان ارائه فایل تصویری را ندارم» را انتخاب کنید و فایل صوتی یا فرم ارائه مستندات متنی شرکت در جشنواره را پیوست کرده و ارائه دهید. فایل صوتی باید در مدت دو دقیقه ضبط شود و متن ارسالی نیز حداکثر 400 کلمه باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات