مخازن آبی سدهای ارس و میل و مغان نشانگر تاریخ توسعه دوستی پایدار است

مخازن آبی سدهای ارس و میل و مغان نشانگر تاریخ توسعه دوستی پایدار است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "پرویز شهبازوف" صبح امروز در آئین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بهره‌برداری از سد ارس که در منطقه صفر مرزی ایران با حضور وزرای نیرو و انرژی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم نمونه بارز دوستی و همکاری مشترک دو ملت در دهه‌های اخیر است، اظهار کرد: امنیت مرزها فرصت بیشتری را برای همکاری‌های دوجانبه و صلح و توسعه فراهم کرده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سال‌هایی که با هدف استفاده از انرژی و آبیاری از سد ارس استفاده کرده‌اند به نوعی مرزهای مشترک خود را به فرصت تامین صلح و همکاری‌های دوجانبه تبدیل کرده‌اند.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با بیان اینکه سد ارس در مجموع اراضی نزدیک به ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دو کشور را آبیاری می‌کند، خاطرنشان کرد: این زیرساخت عظیم تحفه سیاست توسعه مداوم در هر دو کشور بوده و منجر به تامین منافع دوجانبه و خودکفایی شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر همکاری در زمینه مشارکت افزایش یافته و وارد مرحله جدیدی شده است، یادآوری کرد: داشتن مرزهای امن فرصت بیشتری را برای همکاری فراهم ساخته و الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.
شهبازوف بی‌توجهی به منافع متقابل و بهره‌برداری یک طرفه از منابع مشترک را مشکل بسیاری از کشورهای همسایه در دنیا دانست و تاکید کرد: ایران و آذربایجان نه تنها با این مشکلات روبرو نیستند بلکه با همکاری‌های مشترک زمینه توسعه یکدیگر را نیز فراهم ساخته‌اند.
وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با اشاره به تکمیل شدن مراحل پایانی سد قیز قلعه‌سی گفت: با تلاش‌های مشترک این پروژه در حال تکمیل بوده و این روابط متقابل نمونه روشن و الگویی در بحث روابط دوجانبه و اعتماد متقابل است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات