تفکیک پسماند از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی است/نقش مردم در کاهش پسماند

تفکیک پسماند از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی است/نقش مردم در کاهش پسماند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، سید محمدرضا گرامیان رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، مدیریت پسماندهای شهری را مهم‌ترین وظایف سازمان پسماند و آموزش و فرهنگ‌سازی را مؤلفه بسیار مهم برای تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: هیچ امری به شکل مطلوب اجرایی نمی‌شود مگر آنکه شهروندان در آن مشارکت کرده و متولیان فرهنگی نیز پای‌کار باشند.

وی خواستار افزایش سطح مشارکت و همکاری شهروندان با واحد تفکیک زباله از مبدأ در راستای بهبود کیفیت محیط‌زیست و اقتصاد جامعه شد و افزود: شهروندان ساروی می‌توانند پس از جداسازی زباله پسماندهای خشک را از طریق اپلیکیشن «ساری من» به سازمان پسماند شهرداری ساری تحویل دهند و از طرح تشویقی برخوردار شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با اشاره به کاهش میزان تولید پسماند افزود: با توجه به این‌که هم‌اکنون تفکیک پسماندهای بیمارستانی با دقت و حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد، از ورود پسماندهای خشک و غیر عفونی به پسماندهای بیمارستانی جلوگیری شد و شاهد کاهش در آمار پسماندهای بیمارستانی در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل بوده‌ایم.

گرامیان مشارکت و همراهی مردم را در کاهش پسماند ضروری دانست و افزود: جلب همکاری مردم در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی ازجمله مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نوع فعالیت در حوزه آموزش مدیریت پسماند است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری تأکید کرد: در سازمان مدیریت پسماند شهرداری علاوه بر تدوین و اجرای برنامه‌های متعدد آموزشی، سعی بر شکل‌دهی الگوی مشارکت همه‌جانبه برای اجرای این برنامه‌های فرهنگی داریم تا بتوانیم در درازمدت به بهترین نتایج دست‌یابیم و شهروندان را در فرآیندهای مدیریت پسماند همراه کنیم.

وی در ارتباط با برنامه‌های آینده سازمان با رویکرد انتفاع شهروندان و محیط‌زیست به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی فعالیت‌های سازمان، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی جهت استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی شهر ساری برای آموزش به‌صورت برخط و انتقال اطلاعات آموزشی به شهروندان با استفاده از بسترهای نرم‌افزاری فضای مجازی در جریان است.

گرامیان با دعوت از همه شهروندان ساروی برای نه گفتن به پلاستیک‌ها و به پرتاب زباله از خودرو و استفاده از لوازم زیست پذیر برای کمک به محیط‌زیست و بهداشت جامعه، درخواست کرد: همه شهروندان فهیم ساروی در طرح‌های آموزشی و تشویقی سازمان پسماند شرکت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری همچنین با اشاره به‌روز جهانی بدون دخانیات از نصب مخزن فیلتر سیگار در بوستان ولایت ساری خبر داد و گفت: با نصب این مخازن در سطح شهر به دنبال این هستیم که این فرهنگ در سطح شهر نهادینه شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات