بهره‌مندی 70 هزار ساحل‌نشین مکران در سیستان و بلوچستان از نعمت آب/ جزئیات اجرای 5 طرح بزرگ آب و فاضلاب در سواحل استراتژیک ایران

بهره‌مندی 70 هزار ساحل‌نشین مکران در سیستان و بلوچستان از نعمت آب/ جزئیات اجرای 5 طرح بزرگ آب و فاضلاب در سواحل استراتژیک ایران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا قاسمی" با بیان اینکه برای این طرح‌ها تاکنون بالغ بر 329 میلیارد تومان هزینه شده و جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده است، افزود: دو مجتمع آبرسانی روستایی شامل مجتمع ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد و مجتمع ۲۸ روستایی بندینی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجراست و تاکنون جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر از این طرح بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 269 روستا به شبکه آب متصل شده‌ است، اضافه کرد: از این تعداد، 241 روستا با جمعیت 61 هزار نفر طی سال گذشته با تلاش جهادگونه از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: دو طرح نیز در حوزه فاضلاب در برنامه قرار دارد که احداث شبکه فاضلاب برای شهرهای چابهار و کنارک با پیشرفت فیزیکی ۶۱ و ۵۱ درصد است که تاکنون ۸۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل به ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد‌.
این مقام مسئول با اشاره به پنجمین طرح که اصلاح شبکه توزیع شهر چابهار است، افزود: اصلاح، بازسازی و نوسازی شبکه یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیت آبفا است که به عنوان دغدغه باقی مانده است.
وی ادامه داد: این مهم که جمعیتی بالغ بر ۱۱۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون متأسفانه اعتباری تخصیص داده نشده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای تکمیل این پنج طرح مجموعاً اعتباری معادل ۶۱۲ میلیارد تومان نیاز است.
قاسمی در خاتمه، آب را کلید توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: توسعه آب شرب شهری و روستایی، راهبردی برای بهبود زندگی اقتصادی و اجتماعی است و به عنوان یکی از محورهای کلان فقرزدایی و عدالت اجتماعی مطرح است و در این چارچوب باید تلاش‌های زیادی برای بهبود و ارتقای سطح زندگی و جبران عقب‌ماندگی‌ها کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات