جلسات فشرده تالار شهر و افتتاحیه پایان هفته

جلسات فشرده تالار شهر و افتتاحیه پایان هفته

جلسات فشرده تالار شهر و افتتاحیه پایان هفته

شنبه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، بر طبق روال همیشه، این هفته نیز با جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد آغاز شد که در جریان این جلسه لایحه اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا و طرح نشان عکس سال مطبوعات خراسان بزرگ به بحث گذاشته شد.

کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس به بررسی برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص نگهداری و بهره‌برداری جلوخان آرامگاه فردوسی، پارکینگ و غرفه‌های پیش‌بینی شده در طرح و مسیر دسترسی کهندژ توس و گزارش پیشرفت ابلاغ طرح راهبردی و تهیه طرح تفصیلی محدوده منفصل توس و در پایان گزارش پیشرفت پروژه مجموعه ورزشی چهار برج پرداخت.

کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز با موضوع نرخ کرایه ثابت خطوط تاکسیرانی، قرارداد پروژه کمربندی جنوبی شهر، بررسی قراداد حجمی راهبری ناوگان در خطوط اتوبوسرانی و گزارش نوسازی تجهیزات پرداخت کرایه ناوگان اتوبوس تشکیل جلسه داد.

در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه موضوعات بررسی نهایی لایحه نظام‌نامه یکپارچه مطالعات و پژوهش شهرداری، لایحه یک‌فوریتی بخشودگی عوارض و بهای خدمات صدور پروانه ساختمان مرکز جامع شبانه روزی کودکان و سالمندان بی‌سرپرست و بد سرپرست متعلق به موسسه خیریه بوستان شکوه مهر، لایحه یک‌فوریتی نحوه توافق با مالکان در خصوص احداث رود پارک، لایحه قرارداد پروژه کمربند جنوبی شهر و لایحه افزایش سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سهام بانک شهر مطرح شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفتگو کرد.
یکشنبه
جلسه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورا برگزار شد و به بحث در مورد گزارش مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص درخواست پیمانکاران حوزه مدیریت پسماند و گزارش معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری در خصوص اقدامات لازم در خصوص بهداشت محیط و مبارزه با جوندگان و حشرات موذی اختصاص داشت.

کمیته های نظارتی شورا این هفته در مناطق ۵، ۶، ۸ و ۱۰ تشکیل جلسه دادند و شهناز رمارم، عضو هیات رئیسه شورا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای همایش بزرگ باستانی در بوستان کوهسنگی حاضر شد.
دوشنبه
در جریان صد و سی و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد اصلاحیه اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری؛ افزایش سرمایه گذاری شهرداری مشهد در سهام بانک شهر؛ توافق با مالکان در خصوص احداث رود پارک مشهد؛ بخشودگی عوارض و بهای خدمات صدور پروانه ساختمان مرکز جامع شبانه روزی کودکان و سالمندان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست متعلق به موسسه خیریه بوستان شکوه مهر؛ خرید سهام سهام داران شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد؛ قرارداد تهاتر سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم به k۲؛ آیین نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار در ناحیه نوآوری و فناوری مشهد و
اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه های عمومی مشهد به عنوان کتابخانه سیار روستاهای واقع در حریم وحومه شهرستان مشهد تصویب شد.

در ادامه دوشنبه نیز کارگروه بودجه و حسابرسی به بررسی لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ موسسه شهرآرا پرداخت و کارگروه تخصصی-پژوهشی شهرسازی نیز بررسی اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه برنامه‌ریزی شمال شرق را در دستور داشت.
سه شنبه
کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه هفتگی خود به بررسی لایحه تفریغ بودجه سال ۹۸ حوزه معاونت شهرسازی و معماری، گزارش اداره کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون ماده ۱۰۰ و مدیریت پروژه هماهنگی حریم در خصوص نامه معاونت قضایی اداره کل دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بابت ارتفاعات خلج اقدام کرد.

همچنین حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای شهر و سعید حسینقلی زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری در خصوص مشکلات و درخواست‌های صنفی رانندگان این سازمان با جمعی از رانندگان دیدار کردند.
چهارشنبه
کمیسیون تلفیق شورا چهار جلسه توامان داشت تا لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ موسسه فرهنگی شهرآرا، تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری در بخش منابع و مصارف ستاد شهرداری، حوزه اقتصادی و تطبیق شاخص‌های عملکرد سال ۱۳۹۸ با برنامه عملیاتی میان‌مدت ۱۴۰۰-۱۳۹۷، تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ حوزه‌های ماموریتی فرهنگی و اجتماعی، عمران، حمل‌ و‌ نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری و خدمات شهری، محیط زیست و تطبیق شاخص‌های عملکرد سال ۱۳۹۸ با برنامه عملیاتی میان‌مدت ۱۴۰۰-۱۳۹۷ و تباصر تفریغ بودجه ۱۳۹۷- بودجه و اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری را مورد بررسی قرار دهد.

در رویداد ویژه این روز هم رونمایی از اولین اتوبوس برقی ساخت کشور پس از انعقاد قرارداد با رقم ۶۸ میلیارد ریال، با حضور اعضای شورا برگزار شد.
پنجشنبه
مجتبی بهاروند، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به مناسبت روز جهانی دوچرخه به همراه جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری از میدان جانباز تا میدان شهدا به رکاب زنی پرداختند.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات