همزمان با هفته‌ محیط زیست، عملکرد 10 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان برخوار مورد پایش قرار گرفت.

همزمان با هفته‌ محیط زیست، عملکرد 10 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان برخوار مورد پایش قرار گرفت.

همزمان با هفته‌ محیط زیست، عملکرد 10 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان برخوار مورد پایش قرار گرفت .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت: همزمان با هفته‌ محیط زیست، عملکرد 10 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان برخوار مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

به گزارش«پارما» محمد ولید مغربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار از پایش و بررسی عملکرد واحدهای شن و ماسه و نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی در هفته‌ محیط زیست خبر داد .

وی اظهار داشت: با شروع هفته‌ محیط زیست، عملکرد 10 واحد شن و ماسه کوهی در شهرستان برخوار مورد پایش و بررسی قرار گرفت .

وی افزود: از آنجا که واحدهای شن و ماسه‌ی کوهی بایستی در چهارچوب رعایت ضوابط و قوانین زیست محیطی به فعالیت خود بپردازند، برای تمامی واحدهایی که فاقد پایش خود اظهاری بودند اخطاریه صادر گردید و در صورتی که نسبت به انجام پایش واحد خود اقدام نکنند تخطی از قوانین محسوب شده و طبق قانون صنایع آلاینده محسوب می‌شوند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست برخوار گفت : همچنین در این هفته کارشناسان محیط زیست این شهرستان با حضور در مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین شهرستان بر نحوه‌ی عملکرد این واحدها نظارت داشتند .

ولید مغربی خاطرنشان کرد: بررسی دستگاه‌های این مراکز در هر 6 ماه یک‌بار توسط شرکت‌های معتمد، رعایت استانداردها و عدم صدور معاینه‌ فنی برای خودروهایی که مشکل دارند از جمله اقداماتی است که مراکز معاینه‌ی فنی ملزم به رعایت آن می‌باشند .

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که مطابق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، استفاده از وسایل نقلیه موتوری که بیش از حد مجاز مقرر دود و آلوده کننده‌های دیگر وارد هوای آزاد نمایند ممنوع است و همچنین دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف هستند در مراکز مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست که توسط شهرداری‌ها ایجاد می‌گردد هر ساله تحت آزمایش و معاینه قرار داده شوند و گواهینامه مبنی بر رعایت حد مجاز آلودگی را دریافت نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات